Ga naar inhoud

Sinds kort continu problemen met Windows Movie Maker

Hawaii

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb mij geregistreerd op dit forum, omdat ik continu problemen ondervind met het programma Windows Movie Maker.

De computer die we nu hebben is er één met Windows Vista, en we hebben hem nu net een jaar. De enige die er gebruik van maken zijn ons Pa en ik, en de harde schijf staat nog niet tot de helft vol. Bovendien heb ik een externe harde schijf, waarop ik alle grote bestanden opsla als ik klaar ben.

Ik heb al jaren ervaring met WMM, ook op onze vorige computer. Ik gebruikte altijd een camera met DV bandjes, en spoelde die dan over met het programma, om het te bewerken. Zo heb ik toch, zonder problemen, een aantal flinke vakantiefilms gemaakt.

Nu heb ik voor de eerste keer een camera met een SD card gebruikt. Alles op de computer gezet, geen problemen. Maar zodra ik het ga bewerken met WMM begint een eindeloze stroom, steeds nieuwe problemen, terwijl ik van tevoren nooit geen problemen met het programma gehad heb.

Probleem 1 is, dat als ik een filmpje voltooid heb, en ik wil het bestand opslaan bij `deze computer`, dat dan eerst het hele programma vastloopt, en nergens meer op reageert. Dan ben ik gedwongen om het af te sluiten, en opnieuw op te starten. Dan hersteld hij het bestand wel weer, maar dan komen we bij probleem 2: de laatste twee of drie scenes moet ik opnieuw invoeren en bewerken, want deze zijn plotseling verdwenen. Dat doe ik dan, geen probleem, maar dan komen we bij probleem 3: als ik dan de film wil opslaan, komt de melding dat de film niet opgeslagen kan worden, omdat het ineens niet compatibel meer is. De muziek en de foto's die ik gebruikt heb staan nochtans allemaal nog op de computer, de schijf bevat nog meer dan voldoende ruimte, en geen enkel beeld/muziekstuk is illegaal verkregen. Dan moet ik alles weer met de muis verwijderen, alles heel snel, zonder te controleren of het goed is, opnieuw op de tijdlijn slepen, en heel snel opslaan, zodat ik met een voltooide, maar halfbakken film zit.

Heeft dit te maken met de nieuwe camera met SD card, of wat doe ik mis? Ik wordt er steeds gefrustreerder van, aangezien ik nu al maanden bezig ben, en niets lijkt te lukken. Ik durf haast geen filmpjes meer op te nemen, uit angst om het te bewerken met WMM, en tegen dezelfde problemen weer aanloop. Met de DV bandjes werkte ik met veel plezier aan mijn films, nu is dat plezier wel vergaan.

Nog een ding: De filmpjes die ik maak duren nooit langer dan 10 minuten, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Heeft er iemand misschien een oplossing, want op deze manier ben ik het helemaal zat, en ik snap er niets meer van.

Hartelijk bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.