Ga naar inhoud

Enkel lokaal verbinding

Nathalie_vc

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Mijn broer heeft nu al een tijdje problemen om met zijn computer verbinding te maken met het internet. Er kan enkel nog lokaal verbinding gemaakt worden. Ik heb een aantal dingen geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Hij heeft een XPS 420 desktop van Dell, onze provider is Telenet en we hebben draadloos internet. We hebben nog 2 laptops thuis en die hebben geen probleem om draadloos verbinding te maken met het internet

Dit is wat ik al heb geprobeerd:

- modem gereset

- Access point gereset

- netsh winsock reset

- ipconfig /flushdns

- computer rechtstreeks aangeloten op modem

- automatisch nieuwe IP-instellingen voor netwerkadapter 'Draadloze netwerkverbinding' opgehaald

- systeemherstel naar een periode dat alles nog goed werkte

- De drivers proberen installeren door ze eerst te downloaden op deze laptop en ze dan dmv een USB-stickje over te zetten op de desktop, maar dat lukte ook niet. Ik krijg dan telkens het volgende bericht: Kan de toepassing niet starten. Neem contact op met de leverancier van de toepassing.

Bij de Microsoft 6to4 Adapter en de Microsoft ISATAP Adapter #5 staan gele driehoekjes met een uitroepteken erin.

Ons netwerk is op dit moment niet beveiligd. Hiervoor heb ik de technische dienst van Telenet gebeld, maar we krijgen de beveiliging om één of andere reden niet terug ingesteld.

Kan iemand mij helpen alstublieft, want ik heb echt geen idee hoe ik dit allemaal terug in orde kan krijgen.icon_frown.gif

Bij voorbaat dank,

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de lan-netwerkkaart kan je deze driver installeren

Voor de draadloos netwerkkaart zijn er veel soorten.

Als je weet kan je hier afhalen en installeren maar vermoedelijk het is deze

Kies netwerk.

Installeert dus eerst de netwerkkaart drivers zodat dat in orde is.

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Router en access-point opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de drivers gedownload op de laptop, dan overgezet op een USB-stickje en daarna overgezet op de desktop. Bij het installeren krijg ik dan telkens volgende foutmelding:

Kan de toepassing niet starten. Neem contact op met de leverancier van de toepassing.

Ik heb eens gecheckt en op de laptop start de toepassing wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers zijn nu geïnstalleerd en het netwerk is nu een particulier netwerk. De naam van het netwerk kon ik niet veranderen,dat is nog steeds Onbekend netwerk. Ook moet ik even vermelden dat wij geen router hebben. Wij hebben een 10/100 Fast Ethernet Switch en AirPlus G 2.4GHz Wireless Access Point, allebei van D-Link.

Wanneer ik iets wil veranderen bij Delen en verkennen in het Netwerkcentrum loopt het Netwerkcentrum steeds vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.