Ga naar inhoud

Gast kikie

Aanbevolen berichten

Is er een overzichtelijke lijst van alle processen die in taakbeheer geopend kunnen zijn (hoeven niet per sé op mijn te staan), die mogen gesloten worden zonder problemen te veroorzaken?

Ik heb al vele processen opgezocht maar dat is zo onoverzichtelijk en je komt niet altijd te weten wat je mag of niet.

Het is de processen te sluiten om games te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uw topic in de juiste rubriek gezet.

De gemakkelijkste manier is naar start gaan.

Typ uitvoeren (zoekopdracht bij Vista of windows 7) dit: msconfig

Je ziet dan in tab opstarten welke programma er gestart wordt.

Daar kan je ook uitschakelen door uit te vinken.

Je kan een screen maken zodat we dan kunnen zeggen welke programma je mag uitvinken.

Screen maakt je door op ALT + PRT SCR toetsen te klikken.

Dan in tekenprogramma plakken.

Opslaan als jpg

Uploaden:

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Klik op Basic uploader

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet uw afbeelding.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit experimenteren met uitschakelen van processen. Je PC wordt er instabiel van. In de plaats daarvan kan je veel beter extra geheugen bijkopen.

Een proces hangt meestal samen met een programma. Je kan dan veel beter het programma verwijderen zodat het proces dat ermee samenhangt ook automatisch verwijderd wordt. Kijk even naar je softwarelijst en verwijder programma's die je niet meer gebruikt.

Hier kan je elk proces dat in taakbeheer staat, opzoeken (door het in te tikken) en er wordt dan gezegd waarvoor het proces staat en van welk programma het afkomstig is. Zoek dan dat programma op in de softwarelijst van je computer en verwijder het indien nodig.

Welke Windows gebruikt u? XP, Vista of 7?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci. Ik ga dat doen eens het nieuwe RAM geheugen dat besteld is is aangekomen. Deze pc is namelijk niet de game pc en heeft daarom geen zin dat ik al een screenshot maak.

Ik ga altijd in taakbeheer door op Ctrl+ Alt+ Del te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De processen in taakbeheer zijn voor het overgrote deel services van windows die nodig zijn voor een goede werking van je systeem.

Als je daarin toch wil gaan snoeien is de site van Black Viper een goede leidraad.

Kies je windows versie en lees aandachtig de informatie en aanbevelingen over het uitschakelen van services.

De site is in het Engels en de benamingen van de services komen dus niet altijd overeen met de nederlandstalige.

Als je de services zet zoals aangegeven in de kolom SAFE kan je normaal werken zonder problemen en toch het aantal processen verminderen.

OPGELET: Het aanpassen van deze sercives (processen) is volledig op eigen risico!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een overzichtelijke lijst van alle processen die in taakbeheer geopend kunnen zijn (hoeven niet per sé op mijn te staan), die mogen gesloten worden zonder problemen te veroorzaken?

Ik heb al vele processen opgezocht maar dat is zo onoverzichtelijk en je komt niet altijd te weten wat je mag of niet.

Het is de processen te sluiten om games te spelen.

Door processen of services te gaan sluiten ga je niet echt veel winst maken hoor als het op game's aankomt.

Zorg allereerst dat er enkel het noodzakelijke (antivirus en firewall) met windows mee opstart dan ga je al veel systeembronnen vrij maken.

Voer ook onderstaande eens even zodat wij weten welke hardware er aanwezig is.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.