Ga naar inhoud

bestaande partitie uitbreiden?

Bellon

Aanbevolen berichten

ik vroeg me af hoe ik een partitie kan uitbreiden?

Ik heb namelijk mijn harde schijf opgedeeld in meerdere partities. nu zou ik aan een van deze partities willen uitbreiden.

ik heb mijn harde schijf dus eerst verkleind zodat er unassigned volume vrij kwam.

Maar als ik nu op een van de aangemaakte partities rechts klik dan kan ik 'volume uitbreiden' niet kiezen, terwijl dit bij mijn hoofdvolume wel kan..

raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Partition Wizard kan dit zonder problemen.

De Home versie is gratis en kan je hier downloaden.

Na installatie open je het programma en maximaliseer het venster.

Klik op de M-partitie en klik dan links in de kolom operaties op move/resize partition.

Je krijgt nu een venster met een balk waarop je M-partitie aan de rechterkant te zien is en aan de linkerkant een grijze zone.

Sleep nu de scheiding tussen grijze zone en de M-partitie helemaal naar links en bevestig met OK.

Aan de linkerkant onderaan zie je nu bij operation pending 1 lijn staan.

Tot hiertoe is er nog niets gewijzigd aan je partities en kan je nog alles annuleren met "undo" en herbeginnen.

Als je zeker bent van de wijzigingen, klik je op "apply" en bevestig met "yes".

Waarschijnlijk ga je nu een foutmelding krijgen omdat de partities in gebruik zijn.

Kies dan voor de optie "restart now".

Partition wizard zal je systeem afsluiten en herstarten en bij het herstarten de wijzigingen aan de partities uitvoeren. Belangrijk is dat je de pc NIET afsluit zolang Partition Wizard bezig is. Wees geduldig want het kan even duren maar je kan de vorderingen volgen op het scherm.

Na het uitvoeren van de wijzigingen zal Partition Wizard je systeem opnieuw herstarten. Na deze herstart zijn je partities aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.