Ga naar inhoud

Windows XP start niet meer op

Maartendg

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik kreeg gisteren via het internet anti malware doctor op mijn computer.

Samen met het scherm van anti malware doctor startte ook steeds een scherm van microsoft security alert op, maar ik weet niet zeker of dit ook een virus is.

ik heb mijn computer toen onmiddellijk gescand met AVG en deze vond de files wel, maar kon ze niet verwijderen. Ook via het configuratiescherm kon het programma niet verwijderd worden.

Ik heb dan zelf files verwijderd via de zoekfuncties, en heb mijn taskmanager hernoemd om ze de processen te kunnen afsluiten. Ik heb ook geprobeerd om op internet hulp te zoeken, maar ik werd steeds geredirect naar andere sites waar AVG ook onmiddellijk bedreigen opving.

Nadien heb ik mijn computer laten heropstarten en toen begonnen de echte problemen. Eerst werkten mijn keyboard, muis en touchpad niet meer.

Ik ben toen ik veilige modus opgestart en heb zo een avg scan laten lopen. ik kreeg echter als opmerking bij bijna alle bestanden dat deze vergrendeld waren en dat ze niet gecontroleerd kunnen worden.

Daarna heb ik nog eens geprobeerd om in gewone modus op te starten, maar dat lukte niet meer, hij blijft tijdens het opstarten gewoon steken op een zwart scherm.

Ook in veilige modus opstarten lukt niet meer, wanneer ik dit probeer komen er een aantal lijnen met .sys bestanden op het scherm in de aard van "multi@disk@drivers/windows/system/....sys" maar ook daarna blijft mijn computer steken.

Ondertussen heb ik via kubuntu mijn computer laten scannen met avg, maar hij vond geen infecties.

Ik ben nu echt ten einde raad, ik hoop ten zeerste dat iemand mij hier kan helpen :)

Alvast bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.