Ga naar inhoud

Vaste schijf probleem

franky1977

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn vorige PC "Siemens Fujitsu" heeft een probleem:

Hij start op tot het scherm van Windows XP (zwarte scherm met laadbalk), dan valt hij weer uit. Ik heb de vaste schijf in men andere pc gestoken, maar die leest die ook niet.

Het probleem is dat ik al mijn gegevens zoals foto's enzo er niet af kan halen...

Ik dacht eerst dat het aan dat moederbord van siemens lag, maar dat blijkt dus niet te zijn, aangezien men andere pc ook uitvalt als ik die schijf erin steek...

Iemand ideetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit de schijf weer gewoon aan .

Download ubuntu en brand deze als image op een cd.

Start de pc op vanaf deze ubuntu-cd.

Kies voor de optie ubuntu proberen zonder installeren.

Ubuntu zal nu opstarten en dan kan je al je bestanden overzetten naar een externe schijf.

Heb je een installatie schijf van je windows?

Start dan de pc op vanaf de installatieschijf en kies voor een herstelinstallatie.

Open de hestelconsole, typ chkdsk /r en druk enter.

Na de schijfcontrole typ je fixboot en druk enter.

Dan typ je fixmbr en druk enter.

Typ exit en druk enter om de console te verlaten.

Haal de cd uit de lade en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, had dat ondertussen al gedaan met image branden, nu start ubuntu volledig op, maar ik vind nergens mijn kapotte harde schijf terug. Als ik mijn nieuwe schijf gebruik, vind ik die wel, en al mijn bestanden ook, dus ik denk niet dat er van die schijf nog iets af te halen valt, aangezien ik er ook niet via ubuntu ingeraak.

Ik heb wel een recovery dvd van die pc teruggevonden, maar als ik dat doe, ben ik alles kwijt zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus een nieuwe schijf met windows op en een aantal persoonlijke bestanden.

Als je de oude schijf zelfs niet te zien krijgt in Ubuntu of Windows verkenner, kan je ook niets testen of recupereren.

Als de ouide schijf ook in het bios niet meer gevonden wordt, is het definitief RIP. :sad

Meestal heb je bij een recovery meerdere mogelijkheden.

Enkel de C partitie herstellen, en dan behoud je alles wat op andere partities staat.

Bij volledig herstel worden ook de andere partities terug gezet en dan ben je wel alles kwijt.

Als je die recovery dvd gaat gebruiken, is het niet zeker dat het zal werken.

Het kan zijn dat die dvd dient om op te starten en dat de eigenlijke recovery bestanden op en verborgen partitie van de harde schijf staan. Aangezien die niet op de nieuwe schijf staat, kan dit dus problemen geven.

Je kan het altijd proberen en zie wat het geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb ondertussen met die recovery dvd opgestart, en die zei me dat heel de schijf gewist ging worden door de herstelprocedure.

Ik had keuze tussen : Heel de schijf gebruiken of maar een deel van de schijf zodat er ruimte was voor andere gegevens.

Ik heb het tweede gekozen. Windows XP is terug geinstalleerd en de schijf werkt terug.

Ik vind zo op het eerste zicht niks terug, ik heb hier recuva opgeplaatst, maar die vind 0 bestanden.

Is er nog een andere manier misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.