Ga naar inhoud

Figuren in een Access 2010 formulier

reneemettrie

Aanbevolen berichten

Als ik in een OLE veld op een formulier (in Access 2010) een figuur (bvb. jpg) plak vanuit het Internet is deze te zien op het formulier (of in een rapport).

Voeg ik echter een figuur in vanuit een bestand op mijn PC (ook jpg) zie ik enkel een ikoon.

Bij de eigenschappen is wel degelijk voor Display Contents, en niet voor Display Icon, geopteerd.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het de bedoeling om de formulier of rapport te verfraaien dan kan je beter geen veld voor gebruiken.

Zet de formulier in ontwerpfase

Klik op werkset en kies afbeelding en kies een tekening.

Klik op tekening en dan eigenschappen en vul dit in:

Afbeeldingtype: ingesloten

Formaatmodus: Kader vullen

Zo kan je ook in rapport doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan een klein jpg bestand (33 KB) vanuit Internet kopiëren en plakken in Access.

Sla ik dat bestand op mijn harde schijf op, daarna invoegen in Access, zie ik enkel het icoon met als tekst bestandsnaam.jpg.

Enkel na dubbel-klikken kan ik het zien (zoals wanneer je het vanuit een tabel wil bekijken)

Idem voor een bmp bestand: vanuit Internet te kopiëren en plakken, maar na als bmp opslaan op de harde schijf niet zichtbaar na invoegen.

Dus te zwaar... lijkt me niet de oorzaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet rechtstreeeks plakken maar dubbelklikken op de veld in de formulier en dan komt je in tekenprogramma en daar kan je plakken.

Zoals ik al zei is dat veel te zwaar voor access.

Een oplossing zou dit kunnen zijn.

Dubbel-klikken gaat natuurlijk niet, dan krijg je gewoon de melding dat het OLE object leeg is.

Bij de opties van access 2010 kan je kiezen tussen behouden van origineel bestandstype (kleinere grootte) of omzetten naar bitmap (compatibiliteit Access 2003) maar voor mijn probleem geeft dat helemaal geen verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.