Ga naar inhoud

Draadloze router

Neovo

Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek naar nieuwe draadloze router, ik weet dat er al hier veel vragen over gepost zijn maar ik vind het juiste en recente antwoord niet.

De opstelling nu:

http://img593.imageshack.us/img593/1245/netwerknu.th.png

Er zijn nu 2 afzonderlijke netwerken volledig gescheiden met elk hun eigen ip adres (het blauwe en het rode netwerk). Alles wat aan de d-link switch (het oranje netwerk) zit wordt niet zo vaak gebruikt.

Problemen: de oude router (blauw) is kapot, slechte ontvangst met de topcom router (topcom skyr@cer wbr 354g) + moet hem veel resetten

Nieuwe opstelling

http://img593.imageshack.us/img593/2349/netwerklater.th.png

Ik zou graag een nieuwe betere draadloze router kopen en de topcom router op de plaatst van oude blauwe router zetten. Ik zou ook het netwerk van beneden aan sluiten op de nieuwe router zodat we over het hele netwerk kunnen printen. (edit: blijkbaar vergeten aan te duiden op de tek.)

Vragen: 1) Zal de snelheid op de computer afnemen door het netwerk niet meer rechtstreeks aan te koppelen op de telenet switch? (enkel gebruikt voor internet geen online spellen,dowloads en geen bestandsoverdracht via het netwerkt)

2)Welke router moet ik kopen?

Het probleem is dat er teveel keuze is en ik vind het moeilijk af te wegen welke functie de meerprijs waard zijn.

vereisten:

- IEEE 802.11n (Latop 2 + Samsung gsm kunnen n ontvangen)

- goed bereik, meerdere verdiepingen boven + beneden (oud huis met dikke muren)

-USB aansluiting voor externe hdd

-Dual band? Nuttig of niet? (Landelijke omgeving)

Budget niet zo van belang. Voor kwaliteit kan een meerprijs betaald worden.

Iemand voorstellen?

Neovo

aangepast door Neovo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral dit: gebruikt Telenet switch niet indien het DES-1005 is want het is een onbetrouwbaar switch die regelmatig uitvalt.

Ik zou in uw geval een draadloos router kopen van de N type van 300 Mbps (er bestaan ook 150 Mbps maar niet kopen)

Daarbij zou ik dualband kiezen.

Dualband heeft het voordeel dat je kan internetten op ene kanaal terwijl op de andere kanaal iets anders kan doen.

Ik zou een degelijk merk kopen zoals Belkin, Dlink, Linksys, Sitecom

Het voordeel van die merken is dat je altijd goede service hebt wat betreft firmware.

In de tweede opstelling zie ik het volgende:

Groen rond draadloos router --> welk merk

Dan zie ik nog eens 2 draadloos router en nog eens ee Dlink switch.

Gaat het om oude routers en zijn ze ingesteld als access-point?

Je hebt voor amper 10 aansluiting maar liefst 3 router en 2 switch en dat is heel veel.

Als ik goed begrijp dan hebt je 2 laptop die draadloos zijn en de rest is met netwerkkabel verbonden.

Ik zelf heb een oude huis met maar liefst 40 cm dikke muren en 28 cm dikke plafonds.

Zelf heb ik veel computers en laptops maar ik heb slechts 1 router en 1 oude router als access-point.

Toch is mijn huis maar 11 x 25 meter groot met 1 verdieping.

Volgens de router hebben we maar liefst 20 aansluitingen zoals PC, laptop, netwerkprinter, gsm enz.

Kan je niet beter indien dat mogelijk is een draadloos usb-netwerkkaart kiezen zodat je minder verbinding moet doen.

Ik heb onlangs deze gekocht en het is een dualband versie en het maakt niks uit dat uw router single of dualband is.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral dit: gebruikt Telenet switch niet indien het DES-1005 is want het is een onbetrouwbaar switch die regelmatig uitvalt. ...

Ik heb inderdaad een des-1005d switch maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad + ik kan hem niet weg doen anders moet ik de digicorder op m'n router aansluiten.

... In de tweede opstelling zie ik het volgende:

Groen rond draadloos router --> welk merk

Dan zie ik nog eens 2 draadloos router en nog eens ee Dlink switch.

Gaat het om oude routers en zijn ze ingesteld als access-point?

Misschien is m'n tekening wat verwarrend :hmmmm:. De groene router stelt een nieuwe router voor die ik zou kopen. De groene cirkel stelt stelt het draadloos netwerk voor van de nieuwe router (of op de eerste tek. van de topcom router).

Dlink switch is geen draadloze router het is een gewone router ingesteld als switch. Maar dit deel van het netwerk wordt niet zo vaak meer gebruikt. Voor alle duidelijkheid momenteel heb ik maar 1 draadloze router en dat is de topcom router (rood).

Je hebt voor amper 10 aansluiting maar liefst 3 router en 2 switch en dat is heel veel.

2 routers dus en 1 switch (+1 van telenet voor de tv)

Je moet rekening houden dat ons huis 22m lang is dat de bureau beneden aan de ene kant gelegen is en de slaapkamers boven helemaal aan de andere kant gelegen is van het huis.

Eventjes situeren :

rechts van het huis oude router die nu kappot is

midden: de telenet switch met draadloze router

helemaal links de d-link switch

Omdat ze zover uit een liggen zou ik ze graag behouden anders moet ik veel teveel kabels hertrekken.

Over de 10 aansluitingen:

Waarschijnlijk zullen er nog bij komen zoals bv:

+extra wifi printer boven

+slaapkamer 1 en 2 zullen waarschijnlijk een laptop kopen bij het verder studeren maar hun vaste pc laten staan om te surfen

+nog een smartphone waarschijnlijk

+nieuwe tv met wifi

Als ik goed begrijp dan hebt je 2 laptop die draadloos zijn en de rest is met netwerkkabel verbonden.

idd (+ de samsung gsm)

...

Kan je niet beter indien dat mogelijk is een draadloos usb-netwerkkaart kiezen zodat je minder verbinding moet doen.

Ik heb onlangs deze gekocht en het is een dualband versie en het maakt niks uit dat uw router single of dualband is.

Vind het beetje zinloos als je overal de kabel gelegt hebt dat je dan over zou investeren om de vaste computers op het draadloos netwerk te krijgen.

Heb je eventueel een draadloze n router dat je kan aanraden.

Pff wat een lang bericht:-)

Bedankt voor het antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digirecorder kan evengoed op de router want ik heb dat ook zo gedaan.

Hebt je ook overwegen om internet over stopcontact te doen?

Gezien je in de toekomst toch wifi TV enz wilt kopen dan zou ik zeker voor dualband kiezen.

Kwestie om vooruit te zien.

Je kan boven ook range extender kopen zodat je geen kabels moet trekken naar de nieuwe draadloos router.

Het voordeel ervan dat je dat gewoon in de stopcontact kan aansluiten.

Is de locatie niet goed dan verplaatst je het.

Je kan er een computer / printer enz. op aansluiten of een switch aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd Belkin gehad en ben er zeer tevreden over.

Vooral de stabiliteit is een grote pluspunt.

Ik moet nauwelijks de router opstarten.

Zoiets moet ik alleen doen als de modem even is uitgevallen door een extern probleem.

Wat u link betreft kan je allemaal kiezen behalve surf omdat het 150 Mbps is en de rest 300 Mbps.

Share en hoger heeft het pluspunt om printer aan te sluiten.

Je kan er ook usb harddisk op aan sluiten.

Play en Play max is meer een luxe versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.