Ga naar inhoud

pc kan niet meer opstarten en niet meer herstellen

henkiosie

Aanbevolen berichten

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hij zegt

" ***Waarschuwing***

het lijkt eerop dat deze computer een niet-standaard of ongeldige MBR heeft.

FIXMBR kan de partitietabellen beschadigen als u zo doorgaat.

Hierdoor kunnen alle partities van de actieve vaste schijf ontoegankelijk worden

Ga niet door als e geen problemen hebt met het verkrijgen van toegang tot het staion.

weet u zeker dat u een nieuwe MBR wilt schrijven?"

is het dan wel okee om dit te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu windows weer opnieuw geinstalleerd. alleen het is nog steeds een HP terwijl het een compaq was. kan ik van de pc weer een compaq maken?

want als het nog een kaar gebeurt kan ik hem weer normaal herstellen. en ik heb alle programmas weer die hij had bij het compaq systeem zegmaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet eigenlijk van die bios update. de computer werkt inderdaad wel goed weer. alleen het punt is dat als het weer gebeurd dat ik weer ergens zo'n xpschijf vandaan moet zien te halen. terwijl als ik ze met de herstelschijven zou kunnen herstellen dat wel een stuk makkelijk zou zijn. want ik vind t wel vreemd dat hij zegt datdie schijven niet geschikt zijn. ik heb m al een keer eerder herstelt met die schijven en toen deden ze t wel. maar sinds dat HP scherm niet. zou ik zo'n biosupdate kunnen terugdraaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een biosupdate terugdraaien is niet eenvoudig. Zelf heb ik het nog nooit gedaan.

Je kan van de geleende schijf waarmee je nu hebt gewerkt, een copie maken.

Als je bij de installatie van windows je eigen sleutel gebruikt, is dit niet illegaal.

Je kan ook eerste alle gewenste software installeren en instellen naar jouw wensen en dan een image maken van je systeemschijf.

Als je dan een crash hebt, of je wil herinstalleren, zet je gewoon die image terug en je bent weer vertrokken.

Je gegevensbestanden zet je best op een andere (ev. externe) schijf of partitie. Ook hiervan maak je best regelmatig een backup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.