Ga naar inhoud

Hulp nodig bij samenstellen pc

Silla

Aanbevolen berichten

Heb hulp nodig bij het samenstellen van een nieuwe pc.

ik heb alleen de pc zelf en windows 7 nodig. Dus geen muis, toetsenbord etc...

Budget ligt om en bij de 1400€

mvg

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen

Wat is mijn budget ? - 1400€

Een merkcomputer of een samenstelling ? - samenstelling

Ga ik overklokken ? - waarschijnlijk niet

Ga ik later upgraden ? - hoop dat deze nog een tijdje meekan

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? -

Ga ik zelf assembleren ? - ja

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - ja, windows 7

Ga ik zelf installeren ? - ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - geen voorkeur

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - nope

Heb ik specifieke wensen ? - Zou de laatste nieuwe games deftig op hoge resolutie moeten draaien

aangepast door Silla
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een goede voor dat geld.

• Processor: Intel Core i7 950, zeer goede quadcore met 8 logische cores. Het voordeel van de i7 9xx CPU serie tov de i7 8xx serie is de chipset (zie moederbord).
  • Koeling: De Scythe Mugen 2 zal er voor zorgen dat de fans nooit echt hard moeten blazen.
  • Moederbord: De Asrock X58 Extreme 6, momenteel het beste moederbord in de X58 serie voor als je niet serieus wil overclocken. We nemen ook een X58 chipset omdat die meer PCIe 2.0 lanes heeft.
  • Geheugen: 4GB Kingston Hyper X 1600MHz, lekker snel geheugen die wat overschot hebben moest je ooit gaan overclocken. Het prijsverschil met 1333MHz modules is ook bijna verwaarloosbaar.
  • Grafische Kaart: 2x HD6850. Past gewoon het beste in het budget. Deze zal ook met gemak al je games kunnen draaien.
  • Voeding: Seanic X-750, Zeer efficiënte voeding die ook nog eens volledig modulair is (ga je zeker handig vinden bij het assembleren). 750 Watt zal er ook voor zorgen dat je Crossfire opstelling zeer goed kan werken.
  • HD: De Samsung HD103SJ is zeer snel en je hebt ook 1TB aan opslag capaciteit.
  • Driver: De Lite-On iHAS524, beste in wat die doet.
  • Behuizing: De Coolermaster CM 690 II Advanced. Zeer functionele behuizing.
  • OS: Windows 7 Prof 64 bit. Prof versie omdat je dan ook programma's die op een XP basis steunen kunt gebruiken.

Totaal met verzendingskosten komt dan net onder de 1400 euro terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.