Ga naar inhoud

Geen geluid

Sass

Aanbevolen berichten

Ik heb windows vista

Ik had gewoon geluid, maar ik ik wilde een koptelefoon aansluiten maar dit lukte niet (hij deed het gewoon via de speaker). Toen heb ik bij geluid bij afspeelapparaten wat omgeprutst, daar had ik 2 dingen instaan, die heb ik beide aangeklikt en via eigenschappen --> gebruik van dit apparaat: "dit apparaat niet gebruiken" aangeklikt, in de hoop dat het geluid niet meer via de speakers van mijn laptop zou komen, maar via de koptelefoon. Dit lukte niet, en nu kan ik nergens die optie weer terugzetten, dus "dit apparaat gebruiken" aanklikken, want het staat gewoon niet meer bij geluid. Daar staat nu : geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd. Nu heeft mijn laptop dus helemaal geen geluid meer.

Ik heb de computer al opnieuw opgestart.

Bij heb bij apparaat beheer --> Besturing voor geluid, video en spelletjes --> "High definition audio apparaat" staan, maar toch heeft mijn laptop nog steeds geen geluid.

Wie weet hoe ik die optie ongedaan kan maken? Of hoe ik het weer goed kan krijgen.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

Bij systeemherstel staat er niets van geluid bij. Het geluid deed het gisteravond nog, maar zodra ik bij afspeelapparaten --> eigenschappen: "dit apparaat niet gebruiken" had aangevinkt was de hele optie weg, ik kan dus niet meer aanvinken "dit apparaat gebruiken", terwijl ik naar mijn idee niets heb verwijderd, dus ik denk dat het daarom niet bij systeemherstel staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk merk en type computer of laptop hebt u?

Bij computer ziet je dat aan de sticker aan de achterkant en bij laptop onderaan.

Indien geen merk dan dit doen:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sass,

Bij systeemherstel hoeft niets van geluid bij te staan. De computer maakt elke dag een systeemherstelpunt. Dus verleden week heeft je computer ook automatisch een systeemherstelpunt gemaakt. In dat systeemherstelpunt zitten alle instellingen van Windows. De kans is groot, als je zo'n systeemherstelpunt terugzet van een week geleden, dat het geluid terug werkt.

Probeer eens exact uit te voeren wat hier staat:

http://www.pc-helpforum.be/f204/hoe-zet-ik-een-herstelpunt-terug-27959/

Bij stap 3 kies je dus voor "een herstelpunt selecteren". Dan neem je een herstelpunt van een paar dagen terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.