Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste mensen die WEL verstand hebben van computers(hoop ik).

Ik zit sinds een maand in Curacao en heb tot twee weken geleden gewoon internet gehad.

Nu heeft mijn huisbaas "sneller"internet op zijn router geinstalleerd en dit werkt ook bij de meeste huisgenoten.

Behalve bij drie van ons die toevallig ook allemaal een mini laptop hebben. wel met gewoon windows XP.Het vreemde van dit alles is, is dat ik wel een uitstekend ontvanst heb maar dat als ik een webpagina of bijvoorbeeld skype aanzet dat hij dan aangeeft geen internet te ontvangen.Verder heb ik er dusdanig verstand van dat ik niet weet welke informatie nodig is om dit probleem te kunnen oplossen! Ik hoop echt dat iemand kan helpen want ik wil toch wel heel graag in mijn laatste maanden contact houden met mijn familie in Nederland.

Ik hoop snel op reacties want ben nu op mijn stage en dan kan ik ook gewoon terugreageren hier doet mijn wirreless internet het wel:dong:

vreemd he!!!

groetjes KArin vanuit zonnig Curacao

aangepast door buurmeisje86
spelfout
Geplaatst:

Misschien heeft toevallig alle mini-laptop G netwerkkaart en de router zend alleen N signaal.

Misschien moet de huisbaas de router instellen in G + N

Ofwel een N usb-netwerkkaart op ieder mini-laptop.

Geplaatst:

Hallo, Bedankt voor je reactie, Ik ben helaas echt een nul met computers dus kun je mij uitleggen wat je bedoelt met die N-usb netwerkaart op iedere minilaptop? moet hij die dan kopen of is het gewoon een instelling:)

Groetjes Karin

Geplaatst:
Ik bedoeld zoiets (dualband) of goedkopere versie (single)

Gewoon in usb-poort insteken en dan met cd installeren.

Ah oke en is er geen mogelijkheid dat het aan de instellingen ligt?Mijn huisbaas is namelijk van mening dat het probleem niet bij hem ligt omdat internet het bij hem wel gewoon doet.

Ik hoor graag de reacties!

Geplaatst:

Uw huisbaas moet toch minstens naar de router gaan en kijken bij wireless bij SSID en channel of daar de instelling G/N of zo staat.

Ga naar start (mini-laptop)

Typ in uitvoeren dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all > c:\ipconfig.txt

Ga nu naar c:\ en daar ziet je ipconfig.txt en klik er op.

Kan je de tekst hij plaatsen?

Geplaatst:
Uw huisbaas moet toch minstens naar de router gaan en kijken bij wireless bij SSID en channel of daar de instelling G/N of zo staat.

Ga naar start (mini-laptop)

Typ in uitvoeren dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all > c:\ipconfig.txt

Ga nu naar c:\ en daar ziet je ipconfig.txt en klik er op.

Kan je de tekst hij plaatsen?

oke dat ga ik straks proberen als ik thuis ben kan ik wel pas de tekst morgen hier neer zetten. Ik vind het iig al erg prettig dat je me helpt:)

Groetjes Karin

Geplaatst:

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: uw-0bc1edca5f4a

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype . . . . . . . . . . : gemengd

IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Marvell Yukon 88E8040 PCI-E Fast Ethernet Controller

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-13-77-B5-38-C1

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 3:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-24-D2-13-81-F1

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.102

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 9 november 2010 18:55:15

Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 10 november 2010 18:55:15

aan de hand hiervan heb ik zeg maar ip config gedaan en toen gaf hij aan geen contact te kunnen maken met de dhcp server . Ik hoop dat ergens toe leid.

Ik hoor snel van je!

Groeten Karin

Oja ik ben 24 dus u is niet nodig:)

---------- Post toegevoegd om 16:08 ---------- Vorige post was om 16:06 ----------

sorry even voor de duidelijkheid ik heb ip config en dan refresh en renew gedaan ofzoeits:)

Geplaatst:

Alles wijst erop dat je verbinding hebt met de router ondanks het feit dat je G versie netwerkkaart hebt tenzij uw huisbaas de instelling van de wireless niet op G/N heeft ingesteld.

Mogelijk moet je huisbaas de mac adres van uw laptop toevoegen aan de router: 00-24-D2-13-81-F1

Ofwel is de netwerk sleutel indien er gebruikt wordt gemaakt niet correct.

Probeer eens met de laptop wat korter naar de router te gaan.

Je kan ook met de handleiding eens kijken of alles zo is.

draadloos_verbinding.pdf

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.