Ga naar inhoud

Externe HD word niet herkent

nivekje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nu al enige dagen aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem. Ik heb 2 externe harde schijven, een Samsung Story model HX-DU015EB/A62 1.5 TB en een Lacie item nr 301285 500GB

Allebei deze harde schijven werkten op mijn desktop PC zowel op vista als op windows 7, maar die is recentelijk stuk gegaan en ik heb nog geen mogelijkheid gehad om deze te laten repareren. Nu maak ik dus gebruik van mijn laptop die windows vista draait, maar deze herkent geen van beide schijven. Ik hoor geen device connect geluidje wat wel gebeurde bij mijn desktop.

In eerste instantie dacht ik dat ze misschien stuk waren maar nadat ik ze aan had gesloten bij de desktop van een vriend van mij hoorde ik wel het device connect geluidje (hij draait windows XP) en ook bij mijn vriendin die een laptop heet die vista draait werkte de Samsung HD wel (ze had er een back-up van haar bestanden op gezet)

Zelfs als ik windows laat zoeken naar nieuwe hardware gebeurt er niks, maar als ik andere dingen aansluit via de usb poorten herkent windows het wel.

Als iemand enige ideeën heeft over wat ik kan doen, zou ik het heel graag weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de externe schijven ook niet zien in mijn computer of in schijfbeheer?

Probeer dit eens.

Verwijder alle usb apparaten van de laptop.

Ga naar start en typ apparaatbeheer in het zoekvak.

Klik bovenaan de resultatenlijst op apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

Bij het opstarten gaat windows alle usb controllers opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.