Ga naar inhoud

Harde schijf problemen! Wordt niet meer gezien.


Aanbevolen berichten

Ik heb een heel groot probleem met een 2TB harde schijf die ik 2 weken geleden heb aangeschaft.

Tot 2 dagen geleden draaide de schijf prima en deden er zich geen problemen voor. Op zondagavond echter, bij het opstarten van de computer kwam er na het Windows logo de vraag of ik de E:schijf (de desbetreffende schijf) wilde controleren. Aangezien de schijf net 2,5 week oud was en ik alleen even snel wat moest uitprinten heb ik op een toets gedrukt waardoor de controle uitgesteld werd. Nu wilde ik gister de schijf gaan controleren en bij Deze Computer, via Eigenschappen de schijf controleren. Dat kon echter niet en de Windows Verkenner liep telkens vast.

Vervolgens heb ik de computer even uitgezet, kabels eruitgetrokken en opnieuw de kabels ingestoken. Nu werd mij weer gevraagd bij het opstarten of ik hem wilde controleren en dit heb ik gedaan. Vervolgens nogmaals via Deze Computer een controle uitgevoerd en er werden 6 bad sectors gevonden. :blink: Mijn eerste vraag is, is dit veel? Voor mij klinkt het als veel en dus een groot probleem maar ik weet niet wat normaal is?

Vervolgens kon ik de schijf nog steeds niet benaderen. Ik kon wel soms de schijf op, en zag vervolgens de 1e map. Maar als ik dan verder wilde, dan liep de Windows Verkenner weer vast.

Vanmorgen, nogmaals de PC bij het opstarten de schijf laten controleren, maar weer hetzelfde verhaal. Kon de schijf nog steeds niet benaderen...

Nu zo'n uurtje geleden start ik de computer weer op, geen controle gevraagd dit keer, en vervolgens is de schijf helemaal niet te zien bij Deze Computer. Ook weer na de kabeltjes erin/eruit en opnieuw opstarten is de schijf nog steeds niet te zien :cry:

Wat nu? Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan gaan aanpakken? Ik heb nog voldoende ruimte op een andere schijf om een backup te maken, maar aangezien ik de schijf niet kan zien gaat dat nogal lastig. Iemand die een programma kent die het op een alternatieve wijze toch voor elkaar kan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een harddisk van amper 2 weken uit zou in principe geen schijfcontrole moeten plaatsen vinden, laat staan dat er fouten in zitten.

Brengt de harddisk terug naar de winkel want het is zo goed als zeker geen goed harddisk.

Download ubuntu

Brand de iso image op cd of dvd

Start de computer op maar wel in de bios de cdrom of dvdrom als eerst boot instellen.

Kies live en er wordt niks geinstalleerd.

Kies taal en toetsenbord

Dan komt je in windows achtige scherm en dan kan je alles overzetten naar een andere harddisk.

Tenminste als de harddisk wordt herkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een schop omhoog. Inmiddels met diverse programma's de schijf gescand maar telkens wordt er niks gezien. Heb Active Partition Recovery, DiskDigger, RawCopy, PhotoRec en TestDisk gedraaid en alles draait op niks uit. Heb Ubuntu en Freespire als alternatieve besturingssystemen geprobeerd en ook hier wordt hij telkens niet gezien, of kan ik niks met de schijf.

Is er een totaal andere weg die ik nog zou kunnen bewandelen? De schijf wordt sporadisch gezien bij Mijn Computer en bij Schijfbeheer. De schijf zit nu in een Externe Docking Station waardoor aan-/uitzetten makkelijker is. Hierdoor word de schijf sneller gezien.

Zijn er dus nog andere methoden die ik zou kunnen proberen? Of moet ik het als een verlies beschouwen en de schijf maar gewoon gelijk retour sturen? De schijf gaat zoiezo retour, maar wil graag elke mogelijke manier om het te recoveren proberen. :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.