Ga naar inhoud

Geluidsbestanden omzetten.

blackbird44

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleempje en kom er even niet uit.

Heb vrij veel muziekalbums gedownload met eigenlijk maar 1 bestand.

Het wordt 1 groot WAV bestand met daarop het hele album. Is er een programma die dat hele grote bestand weer in aparte wav files kan converteren. Ik heb FOOBAR al gebruikt maar die converteert weer naar 1 groot WAV file.

En ik wil graag een album met daarop de verschillende wav files zodat ik bv tzt een compilatie cd kan maken.

Alvast bedankt voor je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://audacity.sourceforge.net/

Je zal wel zelf moeten bepalen waar je wil knippen,

het gebeurt dus niet helemaal volautomatisch ofzo, je zal er eventjes tijd in moeten steken.

Ook om de kneepjes van het programma te leren kennen.

Ik had er vroeger nog een maar ben het verdorie kwijtgespeeld,

dus als iemand nog iets weet mogen ze zich melden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je een idee hoe ik met Audacity geluiden kan opnemen die in mijn pc worden afgespeeld? Want als ik iets opneem, dan neemt ie geluiden van mijn headset op :-?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem kan worden opgelost met het programma Music Cleaning Lab (MCL) van Magix. Na het laden van de muziek in MCL verschijnt er een balk waarin de muziek in pieken en dalen is te zien. De pieken kunnen naar beneden gehaald worden. Het is dan heel gemakkelijk om te bepalen waar de nummers eindigen en waar het volgende nummer begint. Daar kan een markering worden gezet en als dat tussen alle nummers gebeurt, kun je daarna het bestand branden en dan heb je een CD die alle tracks weergeeft. Het is een makkelijk te bewerken programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
En heb je een idee hoe ik met Audacity geluiden kan opnemen die in mijn pc worden afgespeeld? Want als ik iets opneem, dan neemt ie geluiden van mijn headset op :-?

Wat audicity kan opnemen wordt bepaald door de mogelijkheden van de geluidskaart.

Ik heb een sound blaster audigy geluidskaart. In Audicity kan ik buiten de opname via de verschillende externe mogelijkheden, ook kiezen voor "wat men hoort", dan neemt hijn ook muziek uit de pc zelf op.

gr

lucvb

Link naar reactie
Delen op andere sites

GOLDWAVE is een goede en krachtige soundeditor. Het volledige wave bestand haal je in.

Dan is het een beetje zoekwerk om te zien waar een liedje begint en waar het eindigt. Dat liedje duidt je aan en bewaar het onder de titelnaam *.wav op je harde schijf.

Ik weet niet of Goldwave freeware is maar als je wat handig bent hé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.