Ga naar inhoud

kleurencartridges op met zwart-wit prints


michie

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal maanden hebben wij een HP photosmart plus printer. Nadat de bijgeleverde catridges op waren heb ik er voor zowel de zwarte als de 3 kleuren XL cartridges in gedaan. Ik print altijd alleen met zwart, omdat ik de kleuren wil sparen voor afdrukken van foto's e.d. Dat gebeurt vrijwel nooit. Wie schetst mijn verbazing dat op deze manier toch vooral de rode cartridge bijna op is, terwijl we nooit kleur gebruiken, ook niet voor logo's etc. De helpdesk van HP geeft aan dat bij het opstarten van de printer er inkt in de printkop gespoten wordt en dat het dus beter is om de printer altijd aan te laten. Dat lijkt mij een zeer milieu onvriendelijke optie.

Heeft iemand anders ook dergelijke ervaringen? Het kan toch niet zo zijn dat de inkt opraakt en er niets mee geprint is? Waar blijft die inkt trouwens?

Graag hoor ik van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HP zal altijd de cartrigde reinigen zonder uw tussenkomt en dat verbruikt inkt.

Wordt dat niet gedaan dan gaan de printkoppen vuil worden.

De inkt verdampt bij reinigen.

Nu kan je dat uitzetten maar uit ervaring weet ik dat HP printer niet goed afdrukt want dan moet je handmatig reinigen.

Bij andere printer is dat niet het geval of niet zo erg.

Ik heb een HP A3 printer gekocht en meteen spijt van.

HP is duur in inkt en je hebt zelfs snel u geld terug bij een andere merk van printer.

Canon en Epson zijn zuinige printers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.