Ga naar inhoud

lokale schijf Q

mabo07

Aanbevolen berichten

Hallo

Ben net geregistreerd op jullie side en heb al een vraag:

Sinds een paar weken staat er een map bij onder de C schijf.Als ik deze wil verwijderen krijg ik de melding(Q:\is niet toegankelijk. Toegang geweigerd).Er staat niets in deze map want ik heb alleen de C schijf.

Mag ik deze verwijderen,en hoe moet ik dit oplossen,want als ik rechts klik staat er verwijderen niet bij.

Groeten mabo07

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is vermoedelijk een verborgen schijf (partitie) om een herstel te doen naar de fabrieksinstellingen.

Die laat je best staan.

Open de verkenner en ga naar organiseren - map en zoekopties.

Open de tab weergave en zoek in de lijst naar de optie verborgen mappen en bestanden.

Klik op niet weergeven en sluit het venster met OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is vermoedelijk een verborgen schijf (partitie) om een herstel te doen naar de fabrieksinstellingen.

Die laat je best staan.

Open de verkenner en ga naar organiseren - map en zoekopties.

Open de tab weergave en zoek in de lijst naar de optie verborgen mappen en bestanden.

Klik op niet weergeven en sluit het venster met OK

Kweezie wabbit

Waar kan ik Organiseren vinden in de verkenner,werk met win 7en daar vind ik hem niet heb al in configuratiescherm gezocht maar vind hem daar ook niet.

Mabo07

Link naar reactie
Delen op andere sites

je schrijft er staat SINDS enkele weken een map onder de c schijf, namelijk een Q.

het gaat volgens mij over een partitie/ schijf en niet over een map. gebruik je die PC al lang? Want als er voor die enkele weken niks veranderd is aan je PC waar zou die verborgen schijf dan vandaan komen? wie heeft die gemaakt?

hoeveel harde schijven heb je?

is er een schijf die verdeeld is in partities?

nu je kan altijd eens kijken bij schijfbeheer,dat vindt je via: de windows knop dan systeembeheer dan computerbeheer en dan zie je schijfbeheer.

daar zie je de harde schijven, partities staan en hoe groot dat ze zijn, de status enz....

misschien zie je daar wel een stuk van de oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie wabbit

Je hebt gelijk er staan waarschijnlijk 3 partities op:

1 C eenvoudig standaard NTFS in orde (opstarten, wisselbestand, crashdump, primaire partitie

2 Recoverie eenvoudig standaard NTFS in orde (systeem actief,primaire paritie

3geen naam eenvoudig standaard in orde (oem partitie)

Zal ik die Q schijf altijd over het hoofd hebben gekeken.

Groeten Mabo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.