Ga naar inhoud

Windows 7 install problemen

Gast kikie

Aanbevolen berichten

als je een propere installatie wil doen (dus enkel je windows 7 op een propere partitie)steek dan de DVD in je PC en herstart dan.

nu moet je opletten dat je als op het scherm "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf dvd" verschijnt je direct een toets indrukt. de windows 7 instal begint dan zonder op te starten vanaf de harde schijf maar direct vanaf DVD.

verschijnt dit niet en kan je niet opstarten vanaf DVD dan staat je BIOS verkeerd ingesteld.

dan moet je in het BIOS instellen dat je PC eerst vanaf DVD opstart en dan pas de harde schijf.

weet je niet hoe je in het BIOS geraakt let dan goed op wanneer je PC opstart, meestal verschijnt in het begin van de startprocedure welke toets dient om in het BIOS te geraken.

VB: druk esc voor BIOS setup

stel nu in dat DVD als eerste opstart, dan gewoon de stappen volgen zoals boven geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

En wat gebeurt er dan als je gparted opstart? Krijg je foutmeldingen of iets dergelijks?
Nope, er zijn geen foutmeldingen. Ik gebruik altijd de eerste optie. Gparted automatisch laden met default settings.
Nee, je moet helemaal niet op toets F12 klikken maar gewoon wachten tot Gparted zelf start
Heb het net geprobeerd. Of ik nu de F12-toets indruk, om via cd te booten, of niet gparted start in beide gevallen gewoon op.

Heb zojuist een mail gekregen van de winkel (blijkbaar gisteren al verstuurd) en dieje gast vroeg of de pc genoeg geheugen heeft. Er zit 4GB DDR2 1066 van Kingston in.

EDIT: Ik heb het zonet op deze pc geprobeerd en het werkt perfect. Dus ligt het aan de game pc. Deze pc heeft een IDE drive en de game pc een SATA drive.

aangepast door kikie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheugen heeft niks te maken om de cd op te starten want er wordt enkel gebruikt gemaakt van bios cache geheugen.

Kan je een screen of foto maken van de bios bij de tab boot?

Heu? Welk is de tab boot?

Ik heb het inmiddels opelost. Ik heb de harde schijf uit de probleem pc gehaald en in deze pc gestoken en windows erop gezet. De probleem pc is nog altijd die met het gigabyte moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga-MA78G-DS3H. Heb nog problemen gekend met dit moederbord. Daarjuist kreeg ik altijd de melding: no active partition" ook al was de harde schijf juist aangesloten. Heb een andere harde schijf in deze pc geprobeerd, de SATA kabel geprobeerd in een andere pc en alles werkte naar behoren. Daarna stak ik deze harde schijf terug in deze pc en alles gaat goed, behalve dat ik nog moet leren de windows 7 partitie te openen. Ik heb XP nodig voor het spel 1nsane.

Nu ik toch bezig ben. Ik heb 2 pertities op deze harde schijf staan. XP en 7. Telkens als de pc opstart, start hij op in XP en kan ik de 7 partitie niet selecteren en opstarten. Hoe moet dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je vorige berichten juist heb gelezen heb je in een goed werkende pc twee harde schijven geplaatst. Op de ene schijf heb je windows xp geïnstalleerd en op de andere windows 7.

Daarna heb je de harde schijf waarop windows 7 staat uit deze pc genomen en in een andere pc geplaatst. En nu wil windows niet meer opstarten.

Klopt dit?

Het probleem zit hem nu waarschijnlijk in het feit dat windows 7 nu is geconfigureerd op basis van de pc waarin je harde schijf zat toen je windows hebt geïnstalleerd.

Wanneer je deze schijf in een andere pc gaat plaatsen gaat windows in de war geraken omdat het de hardware niet meer herkend. De drivers voor de hardware van deze pc zijn immers niet geïnstalleerd. Als je de schijf terug in je andere pc plaatst, zal het wel weer werken omdat windows de hardware en bijhorende drivers wel terug zal herkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het eens duidelijk uitleggen. Ik was daarjuist met mijn pc op de TV aan het surfen en het moest allemaal rap gaan. Daarom zo'n verwarde laatste post.

Er zijn 2 pc's.

• Een standaard pc met een MSI moederbord en een HDD van 320GB voor internet enz... .
  • Een andere standaar pc met het fameuze Gigabyte moederbord dat geüpgrade is naar een game pc met 2 harde schijven in. Eén IDE van 80GB en een Samsung spinpoint dinges van 500GB.

Op de game pc (dewelke ik nu aan het gebruiken ben om deze post te schrijven) is degene die al maanden voor problemen zorgt. Op de Samsung spinpoint HDD van 500GB heb ik daarstraks 3 partities gemaakt. Ik heb wel eerst de HDD in de standaard pc moeten steken met het MSI moederbord want op deze pc kon ik Window7 niet installeren.

1. Een partitie van ongeveer 407GB voor games
  2. Een partitie van ongeveer 50GB voor Windows 7
  3. Een partitie van ongeveer 10GB voor XP.

Achteraf nadat Windows 7 en XP was geïntalleerd stak ik de Samsung Spinpoint 500GB terug in de probleem pc met als gevolg dat 'em niet wilde opstarten. Kreeg altijd het bericht: No active Partition enz... press any key" Ikke nakijken of de HDD goed was aangesloten en dag was het geval.

Nog maar eens de Samsung HDD uit de probleem pc genomen en in de goeie standaar pc met het MSI moederbord gestoken. Daar startte de pc met de Samsung spinpoint 500GB wel op. Ik heb ook nog de SATA kabel van de probleem pc in de standaard MSI pc (met de Samsung 500GB er nog altijd in) gestoken en alles startte weeral op. SATA kabel en HDD waren dus nog in orde.

Daarna de SATA kabel en de Samsung 500GB terug in de probleem pc (Gigabyte) gestoken en wonder boven wonder, 'em start telkens op.

Probleem is, start enkel in XP op. Ik kan niet aan Windows7. Er komt geen keuze menu welke partitie is will kiezen. Als ik de Samsung 500GB HDD met XP en Windows7 terug in de standaard pc steek (MSI moederbord) dewelke ik gebruikt heb om Windows 7 te installeren, krijg ik ook geen keuze menu. XP start telkens oP

De IDE HDD is geformateerd voor DATA schijf. Staat geen OS op

Ik moest de Samsung 500GB wel in de standaard MSI pc steken om 7 te installeren want als ik het probeerde met het Gigabyte moederbord kreeg ik geen menu waar je de talen enz... kunt kiezen prior voor het installeren zelf.

aangepast door kikie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf nadat Windows 7 en XP was geïntalleerd stak ik de Samsung Spinpoint 500GB terug in de probleem pc met als gevolg dat 'em niet wilde opstarten. Kreeg altijd het bericht: No active Partition enz... press any key" Ikke nakijken of de HDD goed was aangesloten en dag was het geval.

Dus windows 7 is geconfigureerd voor de pc waar op het moment van installeren de harde schijf was aangesloten en herkend de hardware/drivers van de andere pc niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.