Ga naar inhoud

aanschaf game pc 1000 euro of iets meer

Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een game computer te kopen voor mijn broer. Een i7 processor of soortgelijk, zeer goede grafische kaart.

In normale modus mag de pc niet veel "ventilator" geluid maken.

Wat raadt u mij aan? Kant en klare pc's hebben als voordeel dat ze direct uit de lade genomen kunnen worden, bij samenstelpc moet je soms 2 weken wachten...

Dus wat raden jullie mij aan?

Is dit iets nuttigs: Informatique computers en componenten B.V.

Desktops op maat - PC computer :: Tones.be (het eerste model van de game computers met die rode lichten)

In mijn pc zit volgende grafische kaart: Radeon 5700 series

Het zou dus voor mijn broer zeker dezelfde grafische kracht moeten hebben of hoger aangezien hij erg graag spelletjes speelt.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Gamen, internet, office, bankverrichtingen
  2. Wat is mijn budget ? 1000 euro of iets meer
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - liefst merkcomputer, maar mag ook samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? Nee, heb ik de kennis niet van en ben bang om garantie dan kwijt te raken.
  5. Ga ik later upgraden ? Ja, misschien later grafische kaart vervangen, of andere voeding (meer watt)
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? USB 3.0 ik weet niet of ik dat nodig heb
  7. Ga ik zelf assembleren ? Nee, ben er erg onhandig in wat betreft montage
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja, Windows 7
  9. Ga ik zelf installeren ? Ja, dat is geen probleem. Zolang ik maar de drivers enzo bijgeleverd krijg en ik geen uren op internet moet zoeken naar drivers
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? bekend merk mag altijd, behuizing intereseert me niet zo, als pc maar goed werkt
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Neen
  12. Heb ik specifieke wensen ? 1) PC mag in 'normale' modus (dus niet bij het zwaar gamen) normaal geluid maken, dus geen gezoom waar je hoofdpijn van krijgt. Dus ja mag stil zijn. Als hij een spel speelt en de grafische kaart maakt van zijn toeren, dat is geen probleem, aangezien het geluid van het spel dan op staat en dan hoor je dat niet. Bij normaal gebruik van de computer mag de ventilatorgeluid geen hoofdpijn geven. 2) i7 processor of soortgelijk 3) zeer goede grafische kaart, radeon 5700 of beter

Ik bezit momenteel deze computer: http://www.alternate.be/html/product/PC-Systemen_Complete_Systemen_Desktop_met_besturingssysteem/ALTERNATE/Saturnus_P020/462563/?tn=BUILDERS

Ben er zeer tevreden over. Is het aangeraden om krak dezelfde pc te gaan halen voor mijn broer... Want waar vind je nog voor maar 1000 euro een goede grafische kaart én i7 processor... Ten tijde van mijn aankoop van die alternate pc zat er wel een andere grafische kaart in, de radeon 5700, zie eens naar de link wat er nu als grafische kaart insteekt, is die beter of slechter dan die radeon 5700?

Als ik merkpc koop dan Saturnus of Venus nemen of is er niet veel verschil tussen die 2 modellen?

http://alternate.be/html/categoryListing.html?cat1=40&cat2=99&cat3=999&cat1=40&cat2=99&cat3=58&cat1=40&cat2=99&cat3=59&tn=BUILDERS

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is deze nog beter dan die saturnus (is er veel verschil tussen grafische kaart GTX450 en GTX460?)

Informatique computers en componenten B.V.

Hij moet stil zijn. Natuurlijk niet fluisterstil, maar je mag er geen hoofdpijn van krijgen.

Qua processor kracht wel ja, maar grafisch niet.

De GTX450 bestaat niet ik denk dat je bedoeld de GTS450 en ja die is aanzienlijk trager dan de GTX460 die zit meer richting de HD5770 qua prestaties. Qua geluidsproductie dit is afhankelijk van de kaart die hun er in stoppen dus daar kan ik niet veel over zeggen, maar ik denk dat je je daar niet veel zorgen over hoeft te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik dan die saturnus voor mijn broer zal kopen.

Heb ook eens een offerte gevraagd van een computer bij mij in de buurt, dat ze iets konden samenstellen voor 1000 euro, maar die grafische kaart is precies veel minder waard:

post-484-1417704225,622_thumb.jpg

Dus wat zou je doen: die saturnus of die offerte volgen van hierboven... ? Offerte winkel is direct bij mij in de buurt, saturnus is 40 km rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.