Ga naar inhoud

Desktop kopen

matvm

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Mijn laptopje z'n GPU heeft de geest gegeven, is inmiddels over 3 jaar oud (geen reden dat deze al stuk zou gaan maar soit).

Ik was wat aan het rondkijken naar een goede gemiddelde gaming desktop en vond er twee binnen prijs: budget max +- €1200. Gebruik van PC is standaard MS toepassingen, internetten en gaming (recente FPS,... ), geen film-fotobewerking of dergelijke

Aangezien ik qua hardware een totale leek ben, wou ik hier eens onderhoren welke u de beste keus vindt?

-->HP P6640BE-M BUNDLE bij Vanden Borre : Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

of

-->ACER G5900-F3E2 bij Vanden Borre : Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Verschil zit 'em vooral in GPU maar weet niet wat de betere is.

Zelf Pc samenstellen heb ik geen verstand van...

Bedankt alvast voor de effort smile.gif

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ja is idd al meer waar voor m'n geld voor wat ik zoek. Maar ik las dat een i7 in principe niet veel meerwaarde biedt wat betreft gaming, enkel voor multitasking... Of is dit maar nonsens?

Evt wil ik wel overgaan naar een zelfgebouwde pc voor budget rond €1100/1200 nu blijkt dat dit echt enorm verschilt met preconfig systems.

Enige vraag is dan of iemand me kan helpen lijstje samen te stellen op azerty.be aangezien mijn kennis betreffende hardware zogoed als nihil is. NL site vind ik dan minder als er wat mee misgaat...

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou net zoals de bovenstaande van alternate deze is in feite door Alternate(Belgie) zelf samengesteld en qua prijs is het waar voor je geld ik denk iig niet dat je voor veel minder hetzelfde gaat krijgen.

En ja als je het persé bij azerty.be wilt doen dan zal iemand anders dat moeten doen.

(mijn frans is slecht :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb er ook wat gevonden:

JAHA

graka lijkt me nog beter. Enige opmerkingen? Voeding lijkt me wat weinig? Koeling ok?

De volgende lijkt me nog prijselijker, i7 is niet echt nodig voor games? graka slechts fractie minder dan die van op JAHA

http://www.aios.be/productendetail.cfm?p=3501&s=218

(in pdf zijn iets meer details maar niet veel)

Suggesties/opmerkingen/advies welkom en geapprecieerd!

aangepast door matvm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat versta ik niet echt, die GTX460 is toch lager als die HD5870 met een benchmark compare? Of is dit overkill.

Ze is zelfs op zelfde niveau als HD 5850 van de tweede PC die €100 minder kost (hierbij enkel verschil van i5/i7).Maar maakt dat veel uit voor gaming?

Niet dat ik u in twijfel trek uiteraard ;), just curious

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die is langzamer dan de HD5870, maar langzamer dan de HD5850 weet ik niet ze specificeren niet welke GTX460 er in zit dus dit zou je aan hun kunnen vragen, eventueel denk ik dat hun er ook wel een sneller in willen zetten indien je dit zou willen.

Het enige verschil tussen de i5 en i7 is dat de i7 hyperthreading heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok sigsauer; ben effe naar pcwinkeltje geweest voor offerte

Computer case:Coolermaster 690 II Lite zwart zonder voeding

CPU cooler:Xigmatek Gaia SD1283

CPU cooler AMD/Intel

CPU:AMD Phenom II X6 Six Core 1075T 3.0Ghz 9MB socket AM3

Moederbord:Gigabyte GA-870A-UD3 socket AM3

DVD drive 1:Samsung SH-S223C 22x DVD-RW Dual Layer SATA zwart

Geheugen:Kingston 2 x 2Gb DDR3 1333Mhz CL9

Grafische kaart:ATI HD6850 1Gb DDR5 PCI-express

Grafische kaart 2:ATI HD6850 1Gb DDR5 PCI-express

Harddisk 1:Samsung F3 HD103SJ 1 Terabyte 32mb 7200rpm SATA2

Voeding:XFX Core Edition 650W voeding

Operating system:Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM NL

€1043, wat denk je hiervan? Xfire ok of toch maar opteren voor single sterkere 6870 kaart?

groeten

aangepast door matvm
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.