Ga naar inhoud

Desktop kopen

matvm

Aanbevolen berichten

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Na meer dan een weekje intensief internet af te speuren, adviezen te vragen,... denk ik dat ik eruit ben.

Check it:

Computer case: Coolermaster 690 II Lite zwart zonder voeding

CPU cooler: Xigmatek Gaia SD1283 CPU cooler AMD/Intel

CPU: AMD Phenom II Quad 965BE 3.4Ghz 8MB socket AM3

Moederbord: Gigabyte GA-870A-UD3 socket AM3

DVD drive 1: Samsung SH-S223C 22x DVD-RW Dual Layer SATA zwart

Geheugen: Kingston 2 x 2Gb DDR3 1333Mhz CL9

Grafische kaart: ATI HD6850 1Gb DDR5 PCI-express

Grafische kaart 2: ATI HD6850 1Gb DDR5 PCI-express

Harddisk 1: Samsung F3 HD103SJ 1 Terabyte 32mb 7200rpm SATA2

Solid State Disk: Crucial RealSSD 64Gb C300 2.5-inch SATA 6GB/s SATA3

Voeding: Be Quiet System Power 700W 80Plus voeding

Veranderingen in vet.

*CPU de 6-Core laten vallen. Zijn slechts weinige games waar dit eigenlijk van pas komt. Zelfs naar toekomst toe, zal Quad-Core goed volstaan allicht.

*SSD disk bijgeplaatst.

*Voeding deden jullie me twijfelen doordat XFX niet zo gekend is. Toch maar voor A-merk gegaan.

Hopelijk niet teveel opmerkingen hierover :). Ben van zin om morgen te bestellen dus graag laatste keer feedback.

Bedankt allen! xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

XFX is een A-merk hoor ;-)

Verder ziet je samenstelling er goed uit; de voeding is helemaal in orde, voor SSD kan je misschien opteren voor een Vertex 2 versie; alhoewel dat die Crucial zeker niet slecht is. In de toekomst zullen de hexa-cores toch zeker van pas komen hoor; ik zou het toch serieus overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

advies van 6-core opgevolgd. Heb volgende PC inmiddels:

case:Coolermaster 690 II Lite zwart zonder voeding

CPU cooler:Xigmatek Gaia SD1283 CPU cooler

AMD/IntelCPU:AMD Phenom II X6 Six Core 1090T 3.2Ghz 9MB socket AM3

Moederbord:Gigabyte GA-870A-UD3 socket AM3

DVD drive 1:Samsung SH-S223C 22x DVD-RW Dual Layer SATA zwart

Geheugen:Kingston 2 x 2Gb DDR3 1333Mhz CL9

Grafische kaart:ATI HD6850 1Gb DDR5 PCI-express

Grafische kaart 2:ATI HD6850 1Gb DDR5 PCI-express

Harddisk 1:Samsung F3 HD103SJ 1 Terabyte 32mb 7200rpm SATA2

Solid State Disk:Crucial RealSSD 64Gb C300 2.5-inch SATA 6GB/s SATA3

Voeding:Be Quiet System Power 700W 80Plus voeding)

WIN7 64bit Ultimate op systeem geinstalled.

Windows, films, gewone activiteiten allemaal geen probleem, echter bij gelijk welk spel dat ik start met beide HD6850 kaarten actief (Crossfire dus) krijg ik een Bluescreen error. DMP file dat hoort bij zo'n crash indiceert duidelijk driver probleem [Module Name: atikmdag]. Betreft dus duidelijk 'driver' probleem tss videokaarten en Windows ergens.

Volgende stappen ondernomen in poging te fixen:

-Drivers ATI volledig ge-uninstalled

-Nogmaals nieuwste drivers gedownload (10.10) en geinstalled (een keer met OCC en een keer drivers only)

-Kaarten zelf getest, connector van 1 uitgetrokken, nog 1 actief waarmee ik probleemloos kan gamen.

-Dito voor kaart 2 met andere kabel om alle hardwareproblemen uit te sluiten

-Brug Crossfire uitgetrokken en opnieuw ingestoken.

-Vervolgens ergens gelezen dat eigenlijk dit moederbord niet echt SLI/Crossfire geschikt is (Gigabyte GA-870A-UD3); daarbovenop zijn er zelfs niet 2 16x PCI slots maar slechts één 16x en één 4x, wat dus volgens mij al sowieso een bottleneck creert voor 2e kaart en het mogelijke Crossfire/SLI voordeel compleet teniet doet... Misschien mis ik mij hierin?

Dus nu twijfel ik al ten zeerste om mobo op te waarderen naar ASRock 890FX Deluxe4 socket AM3 die wel duidelijk Crossfire compatibel is... OFWEL slechts 1 beter GPU te nemen...

Ik prefereer het behouden van Crossfire maar begin stilaan te twijfelen of het wel zo'n plus is?

Wat is jullie mening hierover?

Bedankt alvast

aangepast door matvm
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.