Ga naar inhoud

boek krijgen zonder te betalen

vansummeren

Aanbevolen berichten

hallo ik had een vraag die ik nergens anders kan terugplaatsen

ik heb namelijk een boek besteld op een nederlandse site bij betalingsmethode kreeg ik een factuur, ik heb deze bekeken(er stond een rekeningnummer en id bij) maar heb deze niet betaald, nu kwam tot mijn grote verbazing de boek bij ons thuis aan zonder dat ik de storting had uitgevoerd, nu had ik een vraagje is dit ten eerste al normaal dat ze opsturen zonder dat ik betaald heb, en ten 2de indien ik niet zou betalen zouden ze me dan juridish iets kunnen maken

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je online hebt besteld, valt dit onder "verkoop op afstand" en heb je vanaf de dag van levering 7 dagen bedenktijd om te beslissen of je de goederen wil houden of niet. Meestal zit de factuur bij de levering maar het kan ook apart verzonden worden.

Als je het boek wil houden, moet je de factuur betalen.

Als je het boek niet wil houden, moet je het terugsturen eventueel samen met de factuur en hoef je niet te betalen.

Wel het bewijs van terugzending bewaren om later discussies te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

kweezie wabbit heeft gelijk, dit is een verkoop op afstand.

Indien je niet zou betalen en het boek toch houdt, kunnen ze je legaal vervolgen. Nu is het wel zo dat dit bemoeilijkt wordt voor hen omdat het over de landsgrenzen heen gaat. België en Nederland hebben wel goede afspraken over dit soort zaken dus ik zou toch maar betalen indien je het boek wil houden.

De termijn waarna ze je niet meer kunnen vervolgen, ken ik niet vanbuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

kleine correctie aan wat hier eerder te lezen valt betreffende verkoop op afstand...

De bedenktijd van 7 dagen die aangehaald werd noemt officieel het 'recht van afstand' en bedraagt geen 7 dagen, maar 14 kalenderdagen te rekenen vanaf de dag na de leveringsdag.

Als je binnen deze termijn de verkoper op de hoogte brengt hoef je geen reden van afstand op te geven en (ook niet onbelangrijk) kan je geen boete krijgen.

Meer info vind je hier : ( Verkoop op afstand ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.