Ga naar inhoud

Foutmelding bij opstarten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste ,

Mijn pc die toch al enkele jaren oud is heeft het nu toch precies begeven. Als ik de pc opstart en dan krijg als windows zich inschakelt het volgende blauwe scherm met foutmelding :

Er is een probleem gevonde. Windows is afgesloten om schade te voorkomen....

Technische informatie :

*** STOP : 0x00000024 (0x00190203,0x86f4b670,0xc0000102,0x00000000)

Ik heb al in veilige modus proberen opstarten alsook in laatst werkend configuratie maar ik krijg steeds hetzelfde scherm.

De pc is wel al enkele jaren oud maar werkte nog uitstekend.

Weten jullie wat de beste volgende stap is ?

Alvast Bedankt ,

Vriendelijke groeten ,

Sacha

Geplaatst: (aangepast)

Je kunt met een XP-CD booten en naar de Herstelconsole gaan.

Daarin opgeven: chkdsk c: /r

Hoe ga je naar Herstelconsole?

Je hebt een originele cd van XP nodig. Als je die niet hebt, vraag je er een aan een kennis.

Helaas leveren niet alle fabrikanten die cd mee. Doe beroep op een kennis.

Als de BIOS goed ingesteld is (bootvolgorde: cd rom eerst), kunnen we ons verwachten aan deze tekst:

WinXPnl1.gif

Druk dus op een toets om ermee door te gaan. Als u niets doet, start deze alsnog op de harde schijf op.

Na enkele blauwe schermen en het laden van de bestanden zal een opstartkeuze komen.

Hier kan u Xp installeren, de herstelmode kiezen of afsluiten.

Kies herstelmode en druk op R (Repair).

Druk dan op ENTER als deze vraagt om de toetsenbord indeling te wijzigen. Indien u een QWERTY hebt, is dit niet nodig. Kies Belgisch-nederlands als u in AZERTY wilt werken. De leestekens en speciale tekens verschillen ook per lay-out.

Na het kiezen van de indeling komt de aanmelding (in dos) van uw Windows installaties. Meestal is er dit maar 1, maar als u met verschillende windows' werkt, zijn er hier meerdere aanmeldingen mogelijk.

Kies het getal van de windows die u wilt herstellen en druk dan op Enter.

Er wordt altijd gevraagd om een administrator wachtwoord, al is deze meestal niet ingesteld. Dit is NIET het wachtwoord van uw profiel!

Dan kom je in de dos omgeving terecht (een soort zwart scherm). Tik daar direct het commando

chkdsk c: /r

aangepast door Kurtt
  • 3 weken later...
Geplaatst:

oke ik heb eindelijk zo een cd-rom kunnen bemachtigen en alles is terug in orde nu .

Hartelijk bedankt voor de hulp !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.