Ga naar inhoud

Installeren van Windows7

djdanvan

Aanbevolen berichten

:bawling: Beste PCH,

Op mijn pc werkte ik met WindowsXP nu heb ik een upgrade van Windows7 aangekocht met studentenlicentie.

Er is mij tijdens de aankoop verteld dat ik de pc moest opstarten (in xp) en daarna gewoon de CD in de lade moest plaatsen en kiezen voor upgrade van Windows. Er verder de aanwijzingen op het scherm volgen. Maar blijkbaar is dit niet de goede manier want het lukt mij niet om Windows7 te installeren.

Ik heb dan maar de schijf waar Wind7 moet op geplaatst worden geformatteerd. om met een lege schijf te starten. Maar ook hier geraakt ik niet verder.

Wie kan en wil mij helpen.

Groeten djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad,

In de bios staat de CDrom ingesteld op "first boot" en bij het opstarten boot ik van de CD op. Tot daar alles OK, dan haalt windows de gegevens (duur +/- een 10 tal minuten) op. Daarna krijg ik de keuze van een Update of een geavanceerde installatie en daar loopt het fout. Dit duurd zeer lang vooralleer er nog beweging inkomt (uren) teneinde zwart scherm met de melding Window7 kan niet worden geinstalleerd.

Wat zou er hier aan de hand kunnen zijn?

Tips,

harde schijf 1Tb en gepartioneerd is twee partities, C = 2Gb (NTFS) en D = 8Gb

grtn djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

C = 2Gb (NTFS) en D = 8Gb

Je bedoeld zeker C = 200 Gb (NTFS) en D = 800 Gb

Omdat het zeer lang duurt want installatie van windows 7 duurt maximaal 30 minuten heb ik een sterke vermoeden dat er iets mis is met uw harddisk.

Mogelijk is het niet van goede staat en dat het daarom is dat windows 7 zo lang over doet om de harddisk te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, sorry voor mijn onduidelijkheid het is natuurlijk 200Gb en 800Gb.

Mijn Hard disk is een nieuwe van 1Tb.

Nu ben ik het aan het proberen met een ander geformateerde schijf (500Gb) waarvan ik zeker weet dat die OK is

Ook gepartitieoneerd in 100 en 400 Gb.

Wat is er nu concreet gebeurd?

1) Pc opgestart in de bios CD op "first boot" geplaatst

2) Pc opgestart van de CD Windows7

3) Windows is loading Files

4) Instellen Taal--Land

5) Windows "Nu installeren"

6) Licentie voorwaarden aanvaarden

7) Nu kiezen tussen a) Upgrade of B) Nieuwe installatie

8) Gekozen voor nieuwe installatie

9) Kiezen op welke partie Windows7 moet geplaatst worden. Gekozen op de Partitie C (100Gb.)

10) Windows 7 installeren

In het venster verschijnen 5 stappen dat Windows zal doen

Windows bestanden Kopieren

Windows bestanden Uitpakken

Onderdelen Installeren

Updates installeren

Installatie Voltooien

De eerste stap "Windows bestanden kopieren" geen probleem (groene vinkje)

Tweede stap " Windows bestanden uitpakken" DAAR BEGINT HET

Windows pakt uit tot 61% na een half uur stilstand komt er een venster met de melding

"De installatie is geannuleerd"

Kan benodigde bestanden niet installeren.Het bestand bestaat niet. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw op. Foutcode: 0x80070003"

Dat is steeds dezelde boodschap die ik krijg.

Hopende op een antwoord die mij verder kan helpen.

grtn djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft,

Even bezig geweest,

1) De DVD Windows7 ziet er perfect mooi uit maar toch even schoon gemaakt maar niets....

2) Nu heb ik eens WindowsXp geplaatst en zonder probleem alles kunnen installeren.

3) Opstarten met nog de Xp CD in de lade geen probleem alles OK.

4) Opstarten zonder de Xp CD dan krijg ik derect de melding "Bootmgr ontbreekt" blijft staan.

5) Dan maar weer de XP in lade geplaatst terug opgestart geen enkel probleem alles loopt als een trein.

6) Ook eens geprobeert met een Windows7 (Beta) CD geen probleem ook geen prob. met de Orginele Windows7 CD

7) Maar zonder CD of DVD steeds melding "Bootmgr ontbreekt" en stop

Hoe krijg ik die Bootmgr op mijn HD? blijkbaar is die beschadigd of verdwenen?

Ik vind dit raar maar ja wat vind je normaal aan computers, soms lukt het en soms niet maar we doen verder goed voor ons brein.

Alleez dat denk ik toch.

Dus wie kan mij verder helpen.

grtn djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.