Ga naar inhoud

Twee extra Virtuele (?) Schijven Zichtbaar na Cloning

WaWa

Aanbevolen berichten

post-19635-1417704227,4706_thumb.jpg

Beste Allemaal,

Ik weet niet of dit echt een probleem is, maar graag had ik wat meer hierover begrepen: Onlangs heb ik mij een tweede externe harde schijf aangekocht. 1 TB met eSata aansluiting. Ik had die ingang nog vrij op mijn pc’tje en het is toch 6x sneller dan USB2! Dus, niet geaarzeld. Mijn USB 500 MB externe schijf gebruik ik uitsluitend voor Systeemkopie en Back-up.

Nu heb ik met Todo-back-up een ‘Ghost’ kopie gemaakt van C naar D. Dat ging goed, maar naderhand bleek bij Schijfbeheer dat ik inderdaad een perfecte kopie had (kan booten van deze schijf nu), maar 905 MB was ‘niet toegewezen'. Dat heb ik gefikst met ‘Easus Partition Master’. Een tof en gemakkelijk programma trouwens.

Wat zie ik nu? Als ik op Computer klik dan krijg ik twee extra ‘schijven’ te zien: PQSERVICE (I:) en SYSTEM RESERVED (J:). Dat is een beetje verwarrend, maar echt storend is het niet. Waarom is dat niet één schijf, zoals de C, die toch óók die twee partities bevat.

Zie de bijlagen, a.u.b.

Kan iemand mij wegwijs maken?

Groeten en tot binnenkort?,

WaWa

post-19635-1417704227,5141_thumb.gif

aangepast door WaWa
correctie na lezen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Bedankt voor je reactie.

Wat ik mij vooral afvraag is waarom zijn PQSERVICE (I:) en SYSTEM RESERVED (J:) van schijf 1 (externe schijf met de 'ghost'-kopie) niet zoals de C-drive als één schijf afgebeeld, als één D-drive dus? Het ziet er nu uit alsof ik 5 hardeschijfstations heb i.p.v. 3.

► Ik heb een herstelschijf en e-recovery van Acer. Maar wat heeft dat met mijn vraag te maken? ◄

Kan je mij dit verder verduidelijken a.u.b.?

Om terug van 0 te vertekken zou ik deze nieuwe externe schijf moeten herformatteren. Maar dat kan blijkbaar niet meer omdat ik drie partities heb die niet samen geformatteerd kunnen worden. Natuurlijk kan ik dit zo laten. Echt hinderlijk is dat niet, behalve dat ik 5 schijven zie - en dat is wat verwarrend.

Bedankt op voorhand.

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Forumvrienden,

Ik heb mijn ‘probleem’ opgelost. Bovendien op een eenvoudige manier. Ik had er eerder moeten aan denken. Windows 7 kan het zonder hulpmiddelen. De »Easeus Partition Master« heb ik zelfs niet nodig gehad!

Via Computerbeheer > Schijfbeheer > de Partities die ik wenste te veranderen aangeklikt met behulp van de rechtermuisknop. > In de contextmenu-opties kon ik dan de volumes uitbreiden, verkleinen of verwijderen. Meer had ik niet nodig om de »Virtuele schijven (I:) en (J:)« te verwijderen en daarna (D:) uit te breiden tot het maximum bruikbare (931 GB).

Voilà, dat was simpeler dan ik dacht. De ☼ schijnt weer over mijn pc’tje. Je kunt het resultaat zien op het bijgevoegd beeldje.

Toch bedankt om te reageren. Het is beter zo dat ik, door eens rustig na te denken, het zelf kon oplossen.

Grtjs,

WW

aangepast door WaWa
correcties
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.