Ga naar inhoud

geen geluid + beveiligingsproblemen

Jwv

Aanbevolen berichten

Beste forumgebruikers,

Vandaag was ik bezig met wat voorgeïnstalleerde software vanop mijn laptop (Compaq Presario C700) te verwijderen na het aanschaffen van Revo Uninstaller Pro. Hiermee sprong ik blijkbaar iets te onvoorzichtig mee om met, na een heropstart, als resultaat:

1) geen geluid

2) beveiligingswaarschuwingen van Windows

(geen werkende firewall + updatezoeker die niet werkt)

http://i427.photobucket.com/albums/pp351/PsychoBE/PC-probleem/01.jpg

http://i427.photobucket.com/albums/pp351/PsychoBE/PC-probleem/03.jpg

Als ik, zoals op afbeelding 2, de firewall aanzet en toepas, verandert er niets en blijft hij melden dat de firewall uitgeschakeld is.

http://i427.photobucket.com/albums/pp351/PsychoBE/PC-probleem/02.jpg

3) bij het opstarten maakte de pc normaal vanzelf verbinding met het net en de afbeelding van actieve netwerkverbinding onderaan het scherm zou normaal 2 pc-schermpjes + een overlappend wereldbolletje moeten zijn (teken dat er internetverbinding is) ipv. rood kruis, dis heeft volgens mij te maken met HP Wireless Assistant

Gedesinstalleerde programma's waren:

- DVD Suite

- Power2Go

- QuickPlay SlingPlayer 0.4.6

- HP Wireless Assistant

- GP Quick Launch Buttons 6.40 B2

Overigens heb je bij Revo Uninstaller 3 fasen; een herstelpuntfase, een standaard uninstall en een scan om overgebleven registeritems en mappen te verwijderen, deze heb ik allemaal verwijderd, er van uitgaande dat - moest er iets foutgaan - een herstelpunt was gemaakt maar deze herstelpunten werken ook niet meer:

http://i427.photobucket.com/albums/pp351/PsychoBE/PC-probleem/04.jpg

Ik heb absoluut geen idee wat hier aan de hand is, enkele fundamenten zoals firewall en systeemherstel blijken aangetast na het verwijderen van deze programma's.

Als er meer info of een verduidelijking nodig is reageer ik met alle plezier.

Bedankt,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de pc op en blijf tokkelen op de F8 of F5 toets dit tot je in een menu terechtkomt.

Kies nu voor de optie "Laatst gekende werkende configuratie".

Kijk nu eens of dat het probleem oplost.

Bedankt, voor de snelle reactie, ik probeer het onmiddelijk uit!

---------- Post toegevoegd om 15:48 ---------- Vorige post was om 15:38 ----------

Beste,

Dit haalde niets uit (misschien omdat de computer ervoor al eens was her-opgestart?).

EDIT: Bij het her-opstarten kwam ik zelfs nog een probleem tegen, Windows back-up werkt ook niet als behoren :(

http://i427.photobucket.com/albums/pp351/PsychoBE/05.jpg

Er schijnt dus iets grondig mis te zijn met Windows beveiligingscentrum, systeemherstel en backup, kan een volledige formatie dit oplossen (al is dit liefst de laatste te nemen stap)?

aangepast door Jwv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik dat je een herstel zult moeten uitvoeren via de herstelpartitie op je laptop.

Er zijn inderdaad belangrijke zaken verwijderd die je niet had mogen verwijderen.

Neem een backup van je belangrijke bestanden en voer dan een herstel naar fabrieksinstellingen uit.

Als je niet weet hoe je dit doet dan zoek ik het even op en probeer ik je het stap voor stap uit te leggen.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle hulp en vriendelijke voorstel,

ik weet inderdaad niet hoe het moet maar voor ik je voorstel accepteer kijk ik zelf wel even rond om je die (onverdiende) moeite te besparen. Allereerst nog een vraag; wat is het verschil tussen een terugzetting naar fabrieksinstellingen dmv. de herstelpartitie en een herstel via eerder voorgestelde methode met een cd/dvd? Zijn er verschillen, voordelen/nadelen aan deze methode verbonden?

Hartelijk bedankt,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het terugzetten van een herstelpartitie zorgt ervoor dat je laptop volledig terug gebracht word naar fabrieks instellingen met alle benodigde software terug geinstalleerd.

Dit zorgt er echter wel voor dat alle programma's en persoonlijke muziek en bestanden die je naderhand hebt geinstalleerd en opgeslagen verdwijnen.(vandaar dat ik zij een backup te nemen alvorens dit uit te voeren)

De eerder voorgestelde werkwijze doet ongeveer hetzelfde maar dan behouw je toch nog een groot deel van je bestanden.

Herstelconsole van de windows dvd zorgt er dan weer enkel voor dat alle beschadigde bestanden van windows hersteld worden.

Ik lees net op de HP/Compaq site dat je herstelschijven had moeten aanmaken!!

Ik neem aan dat je dit helaas niet gedaan hebt destijds.

Hier heb ik een linkje waar er het een en ander word uitgelegd hoe herstelconsole van HP/Compaq werkt en welk programma je ervoor nodig hebt.

Lees dat eens volledig door,onderaan staat er iets vermeld over "Recovery Mannager".

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de verwijzing. Ik ben nu hier aan het rondkijken en inderdaad, een herstelschijf zou handig geweest zijn :). Ik heb wel een harde schijf met backup van bestanden, al gemaakt voor het probleem opdook, maar volgens mij niet bruikbaar als dergelijke?

Nu zijn er volgens de site 3 manieren om alles te herstellen naar vorige staat:

1. Start Recovery Manager als de computer kan opstarten en het Windows bureaublad wordt weergegeven.

2. Druk tijdens het opstarten op F11 om Recovery Manager te starten.

3. Plaats uw persoonlijke herstelschijf of reserveherstelschijf in het optische station en start de computer.

Maar, zoals eerder beschreven, werkt systeemherstel via Windows niet en zou dit de eerste 2 mogelijkheden ook niet uitsluiten aangezien er in stap 2.2 beschreven staat "Klik op Geavanceerde opties , Systeemherstel en klik op Volgende . De computer start opnieuw op en opent opnieuw Recovery Manager."?

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.