Ga naar inhoud

Router configuratie pagina

Zilverenhamer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Jullie kennen het allemaal wel: het controle paneel van de router, meestal 192.168.0.1 of zoiets. Nu, ik krijg deze pagina niet geladen.

Mijn router is een D-link 615. Internet werkt prima , zolang alles automatisch beheerd wordt. De handleiding zegt: Maak je ip statisch (gaf me alle gegevens). Ik deed dat ,maar toen werkte internet niet meer maar kon ik wel op het gegeven adres voor het controlepaneel (192.168.0.50). Maar als ik terug op automatisch ga niet meer,maar dan kan ik wel weer op internet.

Dit is mij nog nooit gebeurd, wat is het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag,

je router is een van type wifi.

ik heb ook een d-link wel ander type en om in mijn router te komen moet ik het volgende doen:

ga naar je browser

klik op extra

dan internet- opties

je krijgt nu een tabblad- venster ga daar naar verbindingen

klik op lan instellingen

zorg dat alle vinkjes zijn uitgeschakeld (noteer wel wat aangevinkt staat, want dat heb je straks terug nodig)

klik op de knop OK

en sluit alle achterliggende vensters

klik met je rechtermuisknop op het draadloos netwerkicoon (rechtsonderaan naast je klok)

er verschijnt een menu, kies netwerkverbindingen openen

selecteer daar rechts je draadloze netwerkverbinding

aan de linkerkant van het venster verschijnt nu de optie INSTELLINGEN VAN DEZE VERBINDING WIJZIGEN, klik deze optie aan

selecteer in dit scherm INTERNET- PROTOCOL (tcp/IP) en klik op eigenschappen

selecteer de optie HET VOLGENDE IP- ADRES GEBRUIKEN, en vul in:

IPadres: 192.160.0.17

Submasker: 255.255.255.0

klik op OK en op sluiten

open je surfprogramma en vul in de adresbalk in: http://192.168.0.50 of datgene wat je zelf al aangaf om in de router te geraken

als je terug uit het instellingenmenu van je router gaat moet je het internet terug herstellen, doe het volgende:

klik met je rechtermuisknop op het draadloos netwerkicoon, kies daar netwerkverbindingen openen

selecteer weer je draadloze netwerkverbinding en klik vervolgens op instellingen van deze verbinding wijzigen

selecteer in dat scherm het internet- protocol en klik op eigenschappen

selecteer automatisch een ip-adres laten toewijzen en automatische dns-serveradres laten toewijzen

klik op OK en sluit

start je browser op, ga naar extra en vervolgens internet- opties

ga naar het tabblad verbindingen, klik op LAN- instellingen

vink de instellingen aan die je opgeschreven hebt

sluit terug alle venster, je internet moet nu terug werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.