Ga naar inhoud

Windows 7 netbook draadloos in XP netwerk opnemen.

dutchblues

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe netbook moeten aanschaffen omdat mijn oude kapot was. Ik wilde weer graag een XP machine, maar die was niet meer te koop. Had ik maar langer gezocht:dong: Ik vreesde al propblemen en ja hoor die heb ik nu. Ben de hele dag aan het installeren en configueren:hmmmm:

Mijn laatste grote probleem: Ik krijg mijn windows 7 machine niet via mijn draadloos netwerk in het XP netwerk. Al van alles geprobeerd, vele topics in dit en andere fora gelezen, maar ik kom er niet uit. Ik krijg het wel grotendeels voor elkaar via kabels, maar niet draadloos, en waar heb ik anders een netbook voor?

Kan iemand mij helpen? Please?;-)

Mijn thuisnetwerk is een eenvoudig automatisch aangemaakt netwerk zonder toeters en bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In XP dit doen:

Ga nu naar configuratiescherm

Netwerkverbindingen

Klik op Lan-verbinding of draadloos en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts op IPX-SPX

Klik op OK

Even wachten.

Nog eens OK

Windows zal vragen om de computer op te starten en doe dat.

Na opstarten moet je wel zo’n 5 à 10 minuten wachten en dan hebt je lokaal netwerk.

Nu kan je andere computers zien in uw netwerk.

Router opnieuw opstarten.

Nu kan je van Windows 7 naar XP

Kan je ook van XP naar windows 7?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Stegisoft,

Thx:top:, maar het heeft niet veel geholpen. Heb het protocol op beide xp´s geinstalleerd. De pc´s vroegen niet om een herstart, waar ik heb ze wel reboot. Ik kan nu nog de win7 niet zien op de xp´s en andersom. Heb ongeveer alles geprobeert:dong:, maar krijg het niet voor elkaar. HELP

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.