Ga naar inhoud

Pc valt zonder reden uit

Nervevar

Aanbevolen berichten

Voor de foutcode die je hier opgeeft, moet je eens kijken op deze pagina.

De voorgestelde testen en oplossingen zijn waarschijnlijk te moeilijk voor een gewone gebruiker en daarom zou ik de pc toch nogmaals binnen doen en duidelijk opgeven wat de foutmelding is bij een crash.

Het is duidelijk dat de pc niet naar behoren werkt en hij is nog steeds onder garantie.

Omdat hij al enkele malen in de winkel is geweest en daar geen problemen zijn, kan je misschien vragen of er iemand bij jou thuis kan komen kijken en zo vaststellen dat er wel degelijk iets mis is.

Ander idee dat opkomt.

In de winkel zijn er geen problemen en thuis wel.

Wat heb je aangesloten van externe apparaten?

Misschien dat de fout daar moet gezocht worden omdat die in de winkel niet zijn aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ah ik zal die oplossing wat achterwege laten, Een bluescreen hebk altijd maar 1malig en er is niet echt schade (die te zien is)

De garantie is wel verstreken toen ik men 250w upgrade naar een 550w sinds men videokaart minimum 300w nodig had dacht ik dat daar de oorzaak zou kunnen liggen... Blijkbaar niet maar men uitvals zijn wel aanzienlijk verminderd

Wat betreft externe apparaten, een D-link router en een logitech webcam.. maar ik heb de PC zelf op men kamer gezet (temperatuurverschil testen ect, en die viel nog uit)

Ik heb een voorstel gekregen dat het probleem effectief aan men elektriciteitsnetwerk kan liggen in huis, Men HP heb ik hier 1 jaar kunne late staan en die had nooit last van zon toestanden, behalve op het einde dan kreeg hij net dezelfde uitval en was men moederbord kappot.. zijn mogelijke oorzaken zoals stroomverlies of dergelijke mogelijk sinds deze pc zwaarder is?

Bedankt voor het antwoord :):top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet echt... Maar ik heb wel meer uitvallen als bv de wasmachine,tv en oven allemaal samen aanliggen... maar ik heb deze uitvallen ook al gehad toen deze pc het enige 'actief zwaar verbruikend' apparaat in huis was.

Ik heb er men kop al over gebroken, PB heeft het moederbord en RAM gekeurd en vervangen en nog.. En ik heb een vermoeden dat om dezelfde redenen het moederbord van men HP de geest heeft gegeven na zon uitval..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst zou ik voorstellen om een beveiligde stekkerdoos aan te kopen dit om je toestellen die daarop zijn aangesloten te beschermen tegen overspanningen.

Een beveiligde voeding zal op een overspanning reageren door uit te schakelen maar als die mankeert dan gaan je moederbord en zelfs andere hardware onderdelen daar de dupe van zijn.

Laat dan zeker je elektriciteitsnet nakijken om te zien of daar de oorzaak ligt van het fenomeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Ok update in deze topic

PC is opgestuurd geweest naar ACER deze keer (of Dell geen idee) want blijkbaar zijn ACER en PB van dezelfde eigenaar?

Anyway men pc is een maand en een week weg geweest. heb als compensatie een betere grafische kaart gekregen....

Helaas blijft het probleem nog altijd gelden.. had voor de opzending een electricien laten komen om alles door te meten en die gaf groen licht voor het hele systeem... Nadat ik men pc terugkreeg had ik na 1dag direct terug uitval.. (geen enkel virus is gevonden dus dit sluit ik uit)

En ik heb me een beveiligde stekkerdoos aangeschaft van het merk 'Surgemaster' maar desondanks helpt het toch niet

Heeft er niemand raad voor me over wat ik nu aanmoet met deze pc? want tijdens het online gamen is dit erg vervelend :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel in de winkel hebbe ze toegegeve dat ze hem zien uitvallen....

En heb de pc op men kamer getest zonder enige vorm van internetconnectie, die viel daar helaas ook uit :(

Ben een beetje ten einde raad nu... het enige dat ik geleerd heb is dat de fout een kernel 41fout is.. maar sinds ik niks overclock (zou niet weten hoe) zie ik dat zeker niet als reden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.