Ga naar inhoud

Pc valt zonder reden uit

Nervevar

Aanbevolen berichten

Voeding kan ik uitsluiten

originele voeding: 250w uitval

geupgrade naar een 550w voeding en nog altijd uitval... nagelnieuwe voeding en recht uit de verpakking...

PS, ik post dit er even bij als ik het geluk heb dat ook Stegisoft hier es komt piepen :D

System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power

[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2011-02-13T20:58:22.328017200Z

EventRecordID 29002

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4

[ ThreadID] 8

Channel System

Computer PackardBell-PC

- Security

[ UserID] S-1-5-18

- EventData

BugcheckCode 0

BugcheckParameter1 0x0

BugcheckParameter2 0x0

BugcheckParameter3 0x0

BugcheckParameter4 0x0

SleepInProgress false

PowerButtonTimestamp 0

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee helaas... het enige dat ik weet is dat het moederbord vervangen is geweest door een nieuw (alhoewel hetzelfde type/merk)

Blijkbaar zijn er enorm veel mensen met kernel 41 errors.. en zou de fout in windows 7 zelf ook ergens kunnen liggen, maar hun voorgestelde oplossingen werken niet voor me...

*Drivers geupdate (uitval)

*grafische driver 1 versie terug zetten (uitval)

*alle audioapparatuur behalve het default uitzetten (uitval)

*heb ook gevallen gelezen dat Zonealarm in sommige gevalle verantwoordelijk is voor kernel fouten.. gedeinstaleerd en (uitval)

*hybride slaapstand uitschakelen (dit test ik vandaag uit)

Verder zou een BIOS update ook een oplossing zijn, en/of voltage veranderen in bios zelf.. maar zonder iemand 'om me handje vast te houden' blijf ik liever van men BIOS af :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas net uitval gehad na 4 dagen terwijl ik gewoon op youtube aan het zien was... ga ermee naar de winkel morgen en eis men geld terug...

Zou er niks van verbaasd zijn als windows 7 service pack 1 ergens vecht met het 1 of ander maar wat precies weet ik niet (logboeken tonen niks van activiteit voor de uitvallen) en de oplossing op internet helpen niet

Toch bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Heb men pc terug gekregen van packard bell met het resultaat 'deze pc werkte al compleet in orde dus hebbe we er niks aan gedaan'

Heb op aanraden van de winkel zelf een clean windows erop geinstaleerd ipv de windows die PB erop plante.

Tot nu toe draait men systeem heel stabiel en nog geen uitval gehad op heden, zou wel banaal zijn als een simpele reformat dit alles had kunnen vermijden ><

Bedankt voor de hulp iedereen, erg geapprecieerd!

(bovenstaand negeren.. toch uitval)

aangepast door Nervevar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net weer uitval gehad, maar deze keer met een blue screen en blijkbaar een andere dan degene die eerder in dit bericht gemeld werd

Bug Check String: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Bug Check Code 0x00000050

Caused by driver: ntoskrnl.exe

Caused by address: ntoskrnl.exe+80640

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nervevar,

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een overzicht van je hardware. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.