Ga naar inhoud

De D schijf geeft rood aan dat hij vol is, Ik heb alles verwijderd

Tonya

Aanbevolen berichten

Windows maakt standaard ook elke dag herstelpunten aan op externe harde schijven. Dat vind ik persoonlijk overdreven, dus ik schakel dat altijd uit. De hoeveelheid GB's die daarvoor gebruikt wordt is aanzienlijk, tot 30% van je externe harde schijf.

U kan het maken van herstelpunten op externe harde schijven als volgt uitschakelen:

- klik onderaan naar het menu start

- klik aan de rechterkant (in het donkere gedeelte) met de rechtermuisknop op het woord Computer

- kies Eigenschappen

- klik aan de linkerkant voor Systeembeveiliging

- In het middden staat "Beveiligingsinstellingen" met een overzicht van al je schijven. Klik nu op de D: schijf in die lijst en kies Configureren. Zet een vinkje voor "Systeembeveiliging uitschakelen". Opgelet: doe dit enkel met je externe harde schijven, want bij gewone harde schijven is deze functie wel zinvol!

Je kan ook instellen hoeveel ruimte Windows gebruikt voor het maken van systeemherstelpunten op harde schijven en externe schijven. (zet dan wel eerst systeembeveiliging terug aan zoals methode hierboven)

1. Ga onderaan naar de knop Start

2. typ in cmd

Stel dat je nu wilt dat je externe harde schijf (in jouw geval D:) slechts 5 GB mag gebruiken van je schijf voor systeemherstelpunten (in plaats van de standaard 30% van je externe harde schijf), dan typ je volgend commando in :

3.

vssadmin Resize ShadowStorage /On=D: /For=D: /MaxSize=5GB

Deze commando's werken in :

- Vista

- Windows 7

- NIET in Windows XP.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Het probleem is dus dat windows veel te veel ruimte toekent voor systeemherstelpunten op externe harde schijven. Ik schakel dat altijd uit. Maar je kan dus ook een maximumwaarde geven hoeveel windows mag gebruiken voor systeemherstelpunten, zoals hierboven uitgelegd.

UPDATE

Je hoeft geen commando in te geven. Je kan ook het percentage dat windows mag gebruiken voor systeemherstelpunten zelf opgeven:

- klik onderaan naar het menu start

- klik aan de rechterkant (in het donkere gedeelte) met de rechtermuisknop op het woord Computer

- kies Eigenschappen

- klik aan de linkerkant voor Systeembeveiliging

- In het middden staat "Beveiligingsinstellingen" met een overzicht van al je schijven. Klik nu op de D: schijf in die lijst en kies Configureren.

Nu kan je zelf aan het balkje slepen, hoe meer naar links hoe minder schijfruimte windows zal gebruiken voor systeemherstelpunten, sleep je het meer naar rechts, dan krijgt windows meer ruimte hiervoor. 1% is meer dan voldoende!

Kurt

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.