Ga naar inhoud

SD kaartje 2 Gb stuk???


Gast JerryM

Aanbevolen berichten

Kan Micro SD kaartje 2 Gb lezen,bestanden toevoegen en verwijderen ( zolang het in de PC zit). Maar.......na terug plaatsen in de PC komen alleen de eerste (oude) bestanden en mappen er terug opstaan ( ook na verwijderen of zelfs formateren). De nieuwe gegevens staan er dan ook niet meer op. De adapter staat NIET op lock en heb ook al meerdere adapters en kaartlezers gebruikt --> steeds hetzelfde resultaat.

Ik vindt het raar dat alles werkt ( bedoel visueel op PC dan ) zolang het kaartje in de PC steekt. Kan ook de oude gegevens uitlezen, dus er is niets verloren MAAR verder kan ik er eigenlijk niets meer mee doen.

Mag ik hieruit concluderen dat het geheugenkaartje stuk is?

Kan ik dit eventueel testen met een gratis progje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de opdrachtpromp uitgevoerd: bestanden en mappen worden gecontroleerd ( zonder problemen)

daarna wordt de vrije schrijfruimte gecontroleerd en wordt er een verslag weergegeven MAAR vooraleer ik dit kan lezen, sluit DOS zichzelf automatisch af. Waarom ??? Heb vlug even een capture gedaan van het resultaat (echt fingerspitzengefül en voelde me net als een gamer om op het juiste moment af te drukken, maar het is mij uiteindelijk gelukt---> zie foto)

post-23391-1417704233,5877_thumb.jpgIn ieder geval doet de opdrachtpromp wel zijn werk

En nu verder? Want zie eigenlijk niets verkeerd vermeld staan.3

TNX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, kan het kaartje nog altijd niet gebruiken.

Heb een test gedaan door een map te verwijderen (wat hij viseel ook perfect doet), kaartje uit PC en terug in PC gestoken. De verwijderde map verschijnt echter terug in de map en is dus in werkelijkheid niet verwijderd. Heb het kaartje geformateerd en krijg melding: "kan formateren niet voltooien"

Met andere woorden, kan nog steeds alles aflezen en visueel toevoegen en verwijderen, MAAR indien de kaart verwijderd en terug geplaatst is in de PC staan de verwijderde mappen er terug en de toegevoegde mappen verschijnen er niet meer op.

Kort samengevat: alles werkt in feite perfect (op visueel vlak dan toch), maar in realiteit werkt het dan toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kaartje heeft in een GSM gestoken. Heb het nu geformateerd in een fototoestel en het is nu wel geformateerd. Alle bestanden zijn verwijderd. MAAR het probleem blijft bestaan. Ik kan visueel wel schrijven op de kaart met de PC, echter na verwijderen en terugplaatsen, blijft de kaart leeg. Dus het probleem doet zich nog steeds voor ( alleen de mappen zijn na formateren met fototoestel wel degelijk verwijderd en komen niet meer terug). Heb een testje gedaan en foto's gemaakt met het kaartje. De foto's worden gemaakt door het toestel, maar de fototeller wijzigt niet en de foto's verschijnen ook niet op het kaartje ( dus ze worden niet geschreven op het kaartje).

In ieder geval, ik zit nu al met een lege SD kaart, wat eerst ook niet werkte, lol, maar voor de rest blijft het probleem bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je een adapter om het sd kaartje in te pluggen of kan het rechtstreeks in de kaartlezer?

Staat er op de adapter misschien een schrijfbeveiliging aan?

Kan je het kaartje normaal gebruiken als het in de gsm zit?

Misschien is het kaartje ooit via de gsm beveiligd tegen schrijven en moet je dit via de gsm weer uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het kaartje via (meerdere) adapters en ook rechtstreeks ingeplugd in de kaartlezer. Schrijfbeveiliging staat af.

Kon het kaartje niet meer gebruiken in de GSM (dat was net het probleem).

Heb het kaartje nu nog eens geformateerd via mijn GSM. Eerst vroeg mijn GSM een code om beveiliging uit te schakelen (0000 lukte)

Kaartje werd geformateerd door mijn GSM zonder problemen, MAAR het gekende probleem blijft nog steeds. Kan niets op mijn kaart zetten.

Vind het wel raar dat er precies toch verborgen gegevens op de kaart staan. Zie fotopost-23391-1417704233,9103_thumb.jpg

Blijkbaar is hij toch niet helemaal leeg!?

Heb er ook een virusscanner op los gelaten, echter deze vindt geen virussen ( was trouwens op een seconde gescand, want er staat zogezegd niks meer op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.