Ga naar inhoud

Hulp Nodig bij samenstellen PC

Keque

Aanbevolen berichten

Hey forum,

Ik ben toe aan een nieuwe PC omdat mijn oude richting fossiel gaat en niet meer doet wat ik wil... Wat erg vervelend is...

Ik heb de lijst ingevuld en ik hoop dat dit genoeg informatie is waar jullie mee uit de voeten kunnen. Ik ben een complete leek wat betreft hardware dus ik kan alle hulp gebruiken.

Waarvoor heb ik een PC nodig ?

Ik heb een PC nodig om te gamen en streamen (niet kijken maar maken) en ik ben vooral bezig met heel veel multi tasken dus een beetje werkgeheugen is wel gewenst. :D

Wat is mijn budget ?

Mijn budget ligt rond de 1000 euro, liever niet erover tenzij dat een hele verbetering is.

Een merkcomputer of een samenstelling ?

Samenstelling xD

Ga ik overklokken ?

Ik ben niet van plan over te clocken

Ga ik later upgraden ? -

Ik wil wel graag de ruimte overhouden om een videokaartje te vervangen of erbij te steken of wat kleinere upgrades als RAM.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?

USB 3.0 is geen gek idee, rest is denk ik nog wat overbodig.

Ga ik zelf assembleren ?

Nee dat moet wel gedaan worden.

Heb ik een besturingssysteem nodig ?

Windows moet er nog wel bij

Ga ik zelf installeren ?

Dit doe ik wel zelf

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ?

nope free range :D

Heb ik nog randapparatuur nodig ?

Geen rand apparatuur

Heb ik specifieke wensen ?

Verder heb ik het liefst een wat stillere PC omdat ik em graag aan laat staan 's nachts.

Well there you have it. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Ow jah de spellen die ik er op wil spelen in hoge tot maximum quality zijn League of Legends Counterstrike 1.6 en source Starcraft 2 en zometeen diablo 3 en Portal 2.

hartelijk bedankt alvast.

PS een vraag was nog, hoeveel maakt het uit wat voor netwerk kaart erin zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie, is 4GB werkgeheugen wel genoeg? En nee geen draadloos, ik speel alleen veel op amerikaanse servers en vroeg me gewoon af omdat ik ooit gehoord had dat netwerkkaart best op ping kan schelen. En kan ik deze upgraden door er een 2de videokaart bij te gooien of zit ik er daar mee volledig naast ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie, is 4GB werkgeheugen wel genoeg? En nee geen draadloos, ik speel alleen veel op amerikaanse servers en vroeg me gewoon af omdat ik ooit gehoord had dat netwerkkaart best op ping kan schelen. En kan ik deze upgraden door er een 2de videokaart bij te gooien of zit ik er daar mee volledig naast ?

4gb zou momenteel voldoende moeten zijn, maar als je er meer in wilt zul je 2X3 gb moeten nemen aangezien het moederbord 2 geheugenbanks heeft.

ik kon op azerty geen 2X3gb of 3 gb vinden bij de PC3-12800 en PC3-10666 menu,

maar ik kon wel 4 gb vinden en daar heb ik lopen te zoeken naar de beste en kwam ik op deze uit.

dan heb je al minimaal 4 gb er in zitten en kun je later zeggen ik gooi er nog een keer 4 gb er bij in (dit is trouwens al wel sneller dan dat je processor aan kan maar als je later denkt ik ga toch overklokken heb je in ieder geval al ram wat die snelheid aan kan en dit was de enige die ik vond met de Intel Extreme Memory Profiles (XMP) functie wat het moederbord ook ondersteund).

ik weet niet hoe het zit met de netwerk kaarten (alleen dat er niet meteen draadloos in zit)

ja je kunt zeker nog een 2e videokaart er in gooien dankzij de:

-ATI Quad CrossFireX-technologie

-NVIDIA Quad SLI Technology Support

-ATI CrossFireX-technologie

-NVIDIA SLI technologie-ondersteuning,

hij heeft al usb3.0 er in dus in die richting ben je gedekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een erg groot probleem dat ik waarschijnlijk niet ga overclocken? Maakt het dat heel erg veel uit, ik heb namelijk liever dat ik zometeen makkelijk kan upgraden naar 8 gb dan dat ik vastzit aan 4. verder ziet het er zexy uit, als ik bij azerty bestel, zitten alle kabels enzo ook al bij die montage prijs inbegrepen?

en welke Windows 7 home moet ik dan hebben?

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.