Ga naar inhoud

Pc start niet na nieuwe cpu


Greekioso

Aanbevolen berichten

Goedendag beste mensen,

Ik heb voor me vader de computer een nieuwe cpu gehaald genaamd dual-core met socket 775. De computer had in orginele status een cpu pentium 4 socket 775. Zodra ik de nieuwe cpu erinplaats en de computer wil starten krijg ik geen beeld. Ik heb de batterijtje van het moederbord eruit gehaald een minuutje gewacht en daarna er weer in geplaatst. maar het probleem blijft nog steeds aanwezig. Dit gebeurt alleen bij de nieuwe cpu, bij de oude cpu start de computer gewoon normaal op.

Ik hoop snel wat van jullie te horen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moederbord (en de socket) ondersteunen dan wel dual core maar misschien het bios niet.

Waarschijnlijk is het opgelost met een bios update (indien beschikbaar).

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo kunnen we direkt zien welk moederbord je hebt en welke bios versie er op staat.

Dan kunen we ook gaan zoeken naar een update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal proberen toch nog iets te vinden met de gegevens die we hebben.

Dit is wat ik tot nu toe heb kunnen vinden en een DualCore word helaas al niet ondersteund.

* Socket LGA775

* Support Intel® Pentium® Hyper - Threading technology with FMB Performance 2005 support

* Support for an Intel® Pentium® 4 processor in a LGA775 socket with a 800 MHz system bus, 2.8Ghz to 3.8 GHz or higher.

* Support for an Intel® Celeron® processor in a LGA775 socket with a 533 MHz system bus, 2.8 GHz or higher.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.