Ga naar inhoud

draadloos printen

kris2

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een brother mfc-9840cdw die werkt prima.

Dit weekend heb ik een b-box2 geinstalleerd en krijg de printer niet in het netwerk.

Volgens de on-line support zou het wel moeten werken.

Printer vind SSID, na ingeven WPA2 sleutel vind hij geen netwerk meer.

Kan wel printen als ik hem automatisch laat zoeken zodat ik "setup" in het netwerkcentrum vind.

Dit is zeer omslachtig zodat ik mn internetverbinding met de printer dien te ruilen, noodoplossing voor het printprobleem maar verre van ideaal.

Wie weet raad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je mac adres hebt toegevoegd aan de router van andere pc dan moet je dat ook doen van de printer.

Best de printer een eigen ip adres geven.

Bijvoorbeeld: 192.168.0.1 = router dan geeft je aan de printer als ip adres bijvoorbeeld: 192.168.0.50

Aan de achterkant of via browser in uw printerpagina ziet je de mac adres.

Dat dient je toe te voegen aan de router bij wireless gedeelte en bij sommige router ook bij firewall gedeelte.

Nota: het is niet de printer die de netwerk moet zien maar wel de computer die de printer moet zien.

Normaal gezien hebt je een cd en als IP adres geeft je dan in dit geval 192.168.0.50

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.