Ga naar inhoud

i5 760 met gigabyte p55a ud 3 problemen


firefox

Aanbevolen berichten

Ik heb recentelijk volgend systeem in elkaar gezet:

550 watt voeding

intel i5 760

gigabyte P55A UD3

2*2 gig OCZ 1600 mhz DDR3 ram

samsung spinpoint f3 1 terrabyte

sapphire 5850

mijn systeem heeft last van onstabiliteit, er worden veel fouten geregistreerd waardoor windows en programma's uiteindelijk niet meer gaan werken, meestal beginnende met avg en zone alarm die tiltslaan, gevolg is dat de pc een systeem fout geeft in de opstartfase (meestal memory management problem, soms ook wat anders) automatisch reboot en dan in een bootloop terecht komt en dit is meestal na tijdje niet gebruikt te zijn (coldstart zeg maar)

Rare is dat eenmaal de pc wel volledig correct opgestart geraakt, dat hij geen fouten geeft tot je heb terug opstart.

Ik heb al verschillende tests uitgevoerd zoals een memtest, cpu temperatuur gecheckt, register opgekuisd, andere windows, andere hd, de ramlatjes er 1 voor 1 uitgehaald. allemaal niet geholpen.

Volgens mij licht het probleem bij de bios instellingen die niet kloppen, ik heb de bios geflashed naar de laast beschikbare versie (F11), maar volgens mij kloppen de instellingen van de bios niet helemaal. kan iemand mij de optimale (normale, niet overclockte) instellingen voor de bios geven voor mijn systeem aub?

mijn ram draait in "auto" momenteel op 1066 wat ik niet normaal vind, denk dat dat 1333 moet zijn (zie foto hieronder).

http://i18.photobucket.com/albums/b146/btfagod/i5memmory.jpg

dank bij voorbaat voor uw hulp,

FF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal straks thuis kijken of ik optimale settings kan inladen in de Bios, maar volgens mij had ik dat al eens gdaan, maar zal voor de zekerheid checken. Dit zou de eerste keer zijn in bijna 20 jaar dat een bios van mijn pc niet loopt met standaard settings.

DE Ram frequentie van 1066 lijkt mij ook raar aangezien dat het MB normaal 1333 draait met een i5 en de ram zelf ook, waarom hij dan 1066 kiest bij auto select???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.