Ga naar inhoud

gebrande data dvd niet leesbaar


ilske

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met een nogal serieus probleem. Om over te schakelen van Vista naar Windows 7, had ik al mijn afbeeldingen op enkele dvd's gebrand. Na het branden aanzag mijn laptop de dvd+rw's telkens als leeg. Op een andere laptop kwam de inhoud wel tevoorschijn in de verkenner, dus dacht ik dat alles in orde was.

Na alles geformatteerd te hebben en Windows 7 geïnstalleerd te hebben, blijkt nu dat de afbeeldingen op de dvd's niet te openen of kopiëren zijn... Alle mappen komen tevoorschijn in Verkenner, en zelfs Thumbnails van de afbeeldingen zijn te zien, maar als je probeert de bestanden te kopiëren of te open blijft alles hangen en kan de computer de inhoud niet vinden. Heb al op 3 pc's geprobeerd, de ene aanziet de dvd's als leeg, de 2 anderen lopen vast bij het proberen openen maar laten dus wel de mappen zien.

Kan ik mijn afbeeldingen nog op één of andere manier recupereren? Het gaat om alle foto's van ons gezin van de afgelopen 2 jaar, dus hoop ik toch nog een oplossing te vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende:

Start de computer in veilig modus door op F8 te klikken.

Kan je dan de dvd wel zien?

Probeer eens met recuva

Beiden geprobeerd, in veilige modus krijg ik hetzelfde resultaat als in normale modus. Met Recuva kan ik de mappen zien maar kan ik ze niet selecteren om te scannen.

recuva.png

aangepast door ilske
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.