Ga naar inhoud

ruimte op de Cschijf verdwijnt?

R.Schep

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal, hier even een vraagje van een beginneling. Ook al doe ik niets vreemd met mijn laptop (behalve films binnen halen, die ik trouwens op de Dschijf laat plaatsen) blijft mijn beschikbare ruimte op de Cschijf maar dalen en dalen. Ik had vorige week nog ruim 3 gb en nu zojuist nog maar 1.18. Het is een zng tweedehandse waar eerst een legale versie van vista opstond, maar die is eraf gehaald en nu staat er een niet-legale versie van XP op. Behalve dagelijks mijn prullenbak op te ruimen, ccleaner te laten lopen, en schijfopruiming kan ik niets meer verzinnen. Zelfs defragmenteren lukt niet meer, want dan krij ik een melding dat ook daar te weinig ruimte voor is. Help,help,help. Wie heeft er nog een 'niet te ingewikkelde oplossing'voor mij? Ik heb tevergeefs geprobeerd om contact te krijgen met dat 'mannetje' die alles omgezet heeft,maar helaas geen gehoor. Jullie alvast bedankt voor het meedenken allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je geeft zelf al een aantal oorzaken voor je probleem op. Ten eerste blijk je gretig films te downloaden. Dergelijke zaken zijn een groter oorzaak van rommel op je pc. Ten tweede werk je nog eens met een illegale versie van Windows. De updates werken dan waarschijnlijk ook niet goed. De kans op rommel op je pc wordt dus nog groter.

Dat gezegd zijnde kunnen we je pc eens laten scannen op de aanwezigheid van malware en dergelijke.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jurgen, bedankt voor je reactie, en ik zal morgen eens aan de slag met je tip. Ben het nu aardig zat, en durf het niet aan er mnu mee aan de slag te gaan. Hopelijk is het makkelijker als hoe ik het nu lees, want het zegt me echt geen ene biet wat het eind resultaat daarvan zal wezen. Fijne avond, en hopelijk heb ik morgen wat positiefs te melden!

---------- Post toegevoegd om 20:13 ---------- Vorige post was om 20:08 ----------

Jij ook goedeavond,en bedankt voor de reactie. Zoals ik al in mijn eerste stukje schreef, ben ik (nog) niet handig met computers. Zodoende ook mijn tweede vraag; wat is een partitie???? Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar als ik ze niet stel dan schiet het ook niet op. Ook jij een fijne avond, en ik kijk morgenavond wel hoe,of wat. Nu stop ik ermee voordat ik zelf ga 'crashen'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moge stegisoft, nu voel ik me helemaal dom! Maar inderdaad ik heb in totaal 80 GB ( aspire 5315, en op de sticker staat 80GB HDD), en als ik bij eigenschappen kijk staat er bij C capaciteit 9.76, waarvan gebruikt 8.58 niet gebruikt 1.18 en bij D capaciteit 64.7, waarvan gebruikt 12.1 en nog 52.5 vrije ruimte. Dat van D veranderd wel vaak, want zodra ik wat binnen heb gehaald en gekeken heb dan wis ik dat weer. Ik weet dat 'mijn mannetje' met opzet het meeste ruimte op de Dschijf heeft gezet omdat hij wist dat ik de laptop daarvoor wilde gaan gebruiken. Helaas krijg ik hem niet meer te pakken, zodoende zijn jullie mijn nieuwe hulptroepen. Gisteren reageerde Jurgen ook nog, maar zijn idee heb ik nog niet gedaan. Ik heb namelijk AVG9 erop staan en die geeft geen vreemde meldingen weer, en eerlijk gezegd ziet zijn voorstel er (voor mij) ingewikkeld uit. Misschien dat jij wat wijzer wordt uit dit antwoord. Stel jullie hulp wel ontzettend op prijs! Groetjes Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hoor, 2 vrije dagen en alleen maar aan het puzzelen op dit ding (schiet alleen nog niets op) De kleine zit 'verplicht 'afleveringen van Dora te kijken, dus tenminste nog 1 die lol heeft. Ik heb je stappen gevolgt, en kwam precies uit op wat je vroeg, alleen geen idee hoe ik een 'screen'moet maken? Bedoel je dat ik dat allemaal moet overtikken, of iets met knippen,plakken,verplaatsen????? Sorry voor inmiddels al de derde vraag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruimte die op de C schijf plotseling verdwijnt heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de herstelpunten die automatisch gemaakt worden.

Voer onderstaande stappen uit:

Herstelpunten verwijderen.

Je kan ook eens CCleaner gebruiken om overbodige en tijdelijke bestanden te verwijderen:

http://www.piriform.com/

Druk links op Cleaner en dan rechts onderaan op Schoonmaken.

Ook kan je prullenbak een aantal GB's bewaren. Om direct bestanden te verwijdern en dus niet in prullenbak terecht laten komen, rechtsklik op icoon van Prullenbak op het bureaublad en kies Eigenschappen en doe daar de nodige instellingen.

Opmerking: normaal helpen we topics waarin illegale software wordt gebruikt niet verder, zie forumregels.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.