Ga naar inhoud

ruimte op de Cschijf verdwijnt?

R.Schep

Aanbevolen berichten

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Met dit programma kan je zien welke bestanden nogal veel ruimte nodig hebben op je harde schijf. Waar het balkje het grootst is, die programma's nemen het meeste ruimte in beslag.

Zo kom je er misschien achter dat er nog tijdelijke bestanden of een paar films op de harde schijf aanwezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ...klus. Samen met mijn vriendin ben ik nu ruim één uur bezig geweest, maar nadat we eindelijk een zgn tekenprogramma hadden gevonden, lukte het de afbeelding op te slaan. Hij staat onder mijn afbeeldingen, maar bij de stap uploaden gaat het mis. Er verschijnt een melding dat de afmetingen niet goed zijn. Namelijk 1280 x 774 en hij mag maar 700 x 0 zijn! Of ik dit even handmatig aan wil passen???????? Misschien dat je hier nog een oplossing voor weet? Ik ben het nu spuug en spuugzat aan het worden. Voel me net een klein kind die alles nog moet vragen. Groetjes R.

---------- Post toegevoegd om 18:43 ---------- Vorige post was om 18:29 ----------

Bedankt voor tip, dit ga ik nog even proberen en dan vindt ik het wel weer welletjes voor vandaag. Ben nu vanaf 08.30 bezig en niets wijzer, geen extra ruimte, maar wel héél veel geduld kwijt geraakt. kan je trouwens in dat programma ook meteen iets verwijderen, of moet ik dat apart ergens gaan opzoeken daarna?? Alvast fijne avond, en nogmaals bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik mijn antwoord terug bij de verkeerde geplaatst, en ik weet niet zeker of jij dat ook kunt lezen, dus nog even een samenvatting. Na lang puzzelen kwamen we niet verder als de stap uploaden. Krijg een foutmelding dat het bestand te groot is 1280x774 ipv 700x0 Of ik dat handmatig aan wil passen??? Geen idee hoe ik dat nu weer voor elkaar krijg. Wel ontzettend tof dat er zoveel mensen willen helpen. Al zijn de aangeboden tips en suggesties soms ingewikkelder als mijn probleem hihihihihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wouter, ik heb je programma-tje geprobeerd, en hier even een kleine samenvatting (weet niet hoe ik zoiets moet 'plakken'hierheen) C= 6.8 Gb waarvan windows 3.2 Gb bestanden 1.5 Gb Doc.settings 1.1 Gb Prog.files 100.7,9 mb Intel 104.0 kb $AVG 1.1kb Recycler 85 bytes En Config MSi, Logs, Syst.Vol.I alle drie o. Misschien heb je hier wat aan. Ik stop ermee voor vandaag. Fijne avond nog verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is je harde schijf? Hoeveel RAM-geheugen heb je? Hoe minder RAM, hoe eerder het wisselbestand wordt aangesproken. Je 'lijkt' een erg kleine harde schijf te hebben, of vergis ik me?

Ook het wisselbestand maakt dat je harde schijf ruimte ('eenmalig') verminderd; maar het wisselbestand kan je best laten zoals die standaard ingesteld staat.

Je kan dit ook eens doen:

- druk onderaan op de start knop

- tik bij uitvoeren... het volgende in cleanmgr

- ok drukken

- overal een vinkje voorplaatsen en OK drukken

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg een foutmelding dat het bestand te groot is 1280x774 ipv 700x0 Of ik dat handmatig aan wil passen??
Dit wil zeggen dat je de ruimte dan kleiner moet maken van je werkblad in Paint. Je kan dan aan de piepkleine witte vierkantjes slepen om het gebied kleiner te maken.

Daarna kies je in Paint voor Bestand/Eigenschappen en zet je bij Breedte en Hoogte kleinere waarden in.

post-484-1417704237,2705_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag,

Je kan nog heel lang proberen te verwijderen op die C maar die is gewoon te klein in deze dagen, je windows met programma's en nog andere op een 9.76gb is toch niet genoeg.

Je schrijft ook dat er doc settings aanwezig is 1,1gb is dit echt doc settings? of

Heb je de map mijn documenten in de C staan?

Als dat zo is kan die beter naar de D.

Is ook veiliger als je windows de geest geeft.

Een goede oplossing is je C te vergroten, je D wordt dan wel kleiner.

Want je hebt op de D nog 52,5gb vrij zeg je.

Maak je C een 10gb groter.

Ook opletten dat een bepaald programma waarmee je films afhaalt zoals je schrijft die bestanden niet op de C zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi clarkie, jij ook bedankt voor het meedenken. Wat jij zegt leek mij ook het meest simpele, omdat ik in mijn levensdagen niet voor 50Gb aan films binnen haal. Maar aan iedereen die ik in mijn omgeving zoiets vroeg, die zeiden dat dat niet meer kan. Alleen helemaal in het begin van instaleren? Wie ben ik om daar aan te twijfelen? Als jij me kan vertellen hoe ik dat (als eenvoudige leek!!!) voor elkaar kan krijgen graag. Gisterenavond stond er onverwachts een kennis op de stoep, en die heeft toch mooi met dingen verplaatsen naar D bijna 2Gb ruimte gemaakt voor me. Hij durfde ook niet teveel te verplaatsen, want zoveel ervaring had hij ook nog niet. Ik wacht je antwoord met spanning af. Fijne avond verder. Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.