Ga naar inhoud

routerbeveiliging

koenkoen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een draadloze router (type Netgear WNR2000) waarmee ik op twee laptops, een Wii en een Ipod-touch probleemloos draadloos internet heb. De router heb ik beveiligd met een wachtzin dmv beveiligingsoptie WPA-PSK (TKIP) + WPA2-PSK (AES).

Nu heb ik een draadloze internetstick van het merk ICIDU gekocht. Hiermee wil ik mijn PC ook draadloos maken. bijbehorende software heb ik geinstaleerd en de router wordt probleemloos gevonden, hij blijft proberen in te loggen echter er komt steeds de melding Authentication failed. Vervolgens heb ik zowel op mijn router als op de software van de ICIDU stick de beveiliging afgehaald en vervolgens werkt het perfect.

Omdat ik mijn netwerk toch beveiligd wil hebben heb ik de beveiliging weer aangezet, en weer doet hij het niet.

Het lijkt dus een probleem ergens in de beveiliging, heeft iemand tips wat voor instellingen er fout kunnen staan?

Alvast bedankt,

Koen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je bij wireless in de router de mac adres van ICIDU nog moet toevoegen.

Mac adres:

Ga naar start

Typ in uitvoeren (zoekopdracht bij Vista en win7)

Typ nu achter > dit: ipconfig /all

Srolle wat hoger zodat je uw draadloos verbinding ziet.

Bij Fysieke adres ziet je de mac adres.

Schrijft dat op en voegt het bij de router toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt voor je reactie,

Ik heb het geprobeerd, maar nadat ik "ipconfig /all" heb ingegeven zie ik even een zwart scherm, maar die verdwijnt meteen en kan ik niet lezen.

Bovendien denk ik dat dit het niet kan zijn. Allereerst heb ik op mijn router deze optie niet ingesteld, andere apparaten werken ook zonder dat het MAC adres op de router staat. En daarnaast werkt de ICIDU wel als de WPA/WPA2 beveiliging uitstaat.

Koen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vermoeden dat de key sleutel niet correct is ingegeven.

Verwijdert de driver van ICIDU in configuratiescherm / software

Dan dit doen:

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen

Computer opstarten.

Sluit ICIDU weer aan en installeert de driver.

Ga naar de router en kopieert de key sleutel.

Maakt met ICIDU een verbinding en dan geeft je de de sleutel en wachtwoord.

Hopelijk dat XP de oude sleutel niet onthoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.