Ga naar inhoud

virusscanners

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje .

Onze computer gebruik is eigenlijk heel normaal denk ik

* wat mailtjes doen

* wat surfen

* wat spelletjes spelen niet het nieuwe spul maar eerder de goede oude tetris .

Dus eigenlijk niets speciaals.

Nu is mij vraag .

Ik werk altijd met gratis scanners maar stel me wel de vraag of dit voldoende is wat ik doe of dat ik een programma tekort kom .

Ik gebruik

* AVG

* ccleaner

* malewarebytes

* schijfopruiming

* defragmenteren

* en ik doe via uitvoeren - %temp% wat daar staat ook altijd alles verwijderen .

* vroeger gebruikte ik ook ad-ware maar die gebruik ik nu niet meer omdat elke keer ik

ik die er weer op wil zetten omdat de pc geformateerd geweest is ga ik naar ad-ware

2008 of 2009 maar toch als ik die dowload krijg ik die van 2010 op de pc en heb

gemerkt als ik die erop zet dat de pc dan ineens veel trager is daarom dat ik hem niet

meer gebruik .

Ik doe normaal alles 1x per week laten lopen

Wat denken jullie ben ik goed bezig of moet er wat veranderd worden .

Bedankt alvast

Groetjes jetske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft ben je goed bezig :-).

Je pc is voorzien van een goed basispakket tegen virussen, malware en dergelijke.

Welk versie van Windows gebruik je? Afhankelijk van je versie is de ingebouwde firewall wat beter dan de andere. Je kan deze echter perfect vervangen door een ander, eveneens gratis, pakket.

Zelf maak ik gebruik van Comodo Firewall. Een ander gratis pakket is de firewall van PC tools.

Wekelijks defragmenteren is niet nodig. Dit mag je gerust wat langer uitstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik xp .

zelf ken ik totaal niet van virusscanners en firewall en spam en hoe heet het allemaal .

Bij mij moet ik een scan gewoon kunnen starten en als die gescant heeft alles verwijderen verder weet ik er totaal niets van .

Dus kan u mij zeggen welke de firewall is die ik nu gebruik , en als die in mijn xp ook goed is .

Als u denk dat ik beter een andere erop zet dan wel liefst een nederlands talige aub .

Zo is het toch he als ik het goed gegrepen heb .

En wat moet ik doen voor het beste te zijn .

Ja sorry voor deze vragen maar een ben echt een pc maagdje hahaha

Bedankt voor de snelle reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige status van je firewall in xp kan je op volgende manier zien:

Start -->configuratiescherm -->Beveiliging. Normaal staat de firewall aan.

Je kan hem daar uitschakelen en dan een andere installeren.

De firewall van comodo die ik heb aangeraden is in het Nederlands beschikbaar. In het begin zal hij je "lastig vallen" telkens je een programma voor de eerste keer opstart, maar eens je het programma hebt goedgekeurd werkt de firewall op de achtergrond verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

* schijfopruiming

* defragmenteren

* en ik doe via uitvoeren - %temp% wat daar staat ook altijd alles verwijderen .

* vroeger gebruikte ik ook ad-ware

Hoi Jetske,

Bovenstaande zalen mag je gerust laten vallen, die zijn overbodig.

De technieken die Ad-aware gebruikt worden ook door Malwarebytes gebruikt. Gebruik je Ad-aware toch nog dan doe je gewoon twee keer het zelfde.

Als vroeger de hardeschijven nog gebruik maakten van FAT32 was defragmenteren een noodzaak. Door regelmatig te defragmenteren kon je flik wat snelheidswinst maken. Maar sinds de hardeschijven allemaal NTFS geformatteerd worden is het defragmenteren haast overbodig geworden. De soep is de kool niet meer waard.

Via uitvoeren - %temp% gaat je uw tijdelijke bestanden verwijderen, Ccleaner doet dat ook. Straffer nog, wanneer Ccleaner bestanden tegenkomt die het niet onmiddelijk kan verwijderen dan zal worden die bestanden gemerkt en zal Ccleaner zorgen dat die bij een volgende herstart van je computer verwijderd worden.

Het is inderdaad, de firewall van Windows XP is wat aan de magere kant en laat te wensen over. Je kan die best vervangen door één van de producten zoals hierboven al is voorgesteld.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen als ik die comodo afhaal hé als ik dan de programma's goedkeur die ik beruik , dan mag ik gewoon elke week net als nu die laten scannen en alles wat die vind verwijderen ? of doe ik daar eerder kwaad mee dat ik moet weten wat ik verwijder ?

Sorry dat ik zoveel vraag maar ken er zelf niets van .

Jetske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een firewall werkt anders dan een virusscanner en zal je dus niet altijd zelf moeten vertellen dat het moet werken. Een firewall zal constant je internetverbinding in de gaten houden en een melding geven wanneer een programma verbinding wil maken met je pc. Hij zal je dan vragen of je het programma kent en wil toelaten om verbinding te maken.

De eerste keer zal je overstelpt worden met melding van je firewall. Je kan dan de programma's die je herkent als "goed" markeren. Je firewall zal dit antwoord onthouden en je nadien enkel maar opnieuw bevestiging vragena als hij merkt dat er iets is veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net naar die comodo gaan zien op die site

Free Download - The Best Firewall Protection and Anti-Virus Scan Software from Comodo

* Daar staat 32 bit en 64 bit en xp sp2

* Er staan er daar 3 linken

* welke moet ik nemen ik heb trouwens xp sp3

* en is die in het nederlands daar is alles engels ik versta wel wat engels maar niet zoooo veel

* En ik werk met AVG moet ik die nu weg doen omdat ik zag dat in die comodo ook een virus scan zit .

aangepast door jetske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 2 mogelijkheden.

1. Je houd AVG en neemt enkel de Comodo firewall.
    In dit geval neem je de bovenste link en in het vakje om het operating systeem te kiezen neem je de onderste (universal windows web installer)
    Hiermee ga je een installatiekit downloaden die bij het uitvoeren zelf je windows versie gaat controleren en automatisch de juiste bestanden gaat downloaden en installeren.
  2. Je neemt anti-virus en firewall van Comodo.
    Neem dan de onderste link.
    Voor de keuze van het operating system geldt dezelfde opmerking als bij 1.
    Nu moet je wel AVG verwijderen.

Ik vermoed dat je bij de installatie een taalkeuze kan maken ofwel nadien wijzigen via de opties.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.