Ga naar inhoud

instaleren linksys wireless-N-home ADSL 2 + molem router

jupi

Aanbevolen berichten

Via bovenstaand type modem router wil ik een internetverbinding aanmaken.

Om het geheel op gang te krijgen volgde ik de stppen op bijgeleverde cd-rom. Op deze pc was er vroeger een internetverbinding via alcatel speedtouch usb modem.

Na het doorlopen van de stappen krijg ik als foutmelding:

Ethernetkabel lijkt niet of niet correct aangesloten.

Onderneem volgende stappen:

1) Controleer of er wel verbinding wordt gemaakt via de nieuwe modem en niet langer via dde oude verbinding.

2) controleer of de kabels correct zijn aangesloten

3) controleer of de on-off knop aan staat en of de lichtjes van de modem knipperen.

De aansluiting lijkt in orde, de lichtjes knipperen, zowel van de modem als van de poort waar mijn netwerkkabel de pc binnen gaat maar toch vindt hij de modem niet.

Alle verbindingen en vroegere modems zijn van de pc verwijderd.

De verbinding is adsl en de pc gebruikt windows xp.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag,

je hebt wel alle oude verbindingen verwijderd en vroegere modems zeg je maar kijk zoals stegisoft zegt maar eens goed na of in je browser de oude verbinding verwijderd is.

Want als die er nog staat en het zo ingesteld is ( als stadaardverbinding) dat vanaf die oude verbinding gestart moet kan die nieuwe router zijn ding niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar stond inderdaad nog alcatel speed touch.

Hoe kan ik zorgen dat hij zeker via de nieuwe modem zijn verbindig maakt?

Liefst met behoud van de oude verbinding, als reserve.

Bij LAN stond automatisch configuren aan (na doorklikken voor de instellingen) dit heb ik uitgezet.

Bij de verbindingen staat het bolletje aan om altijd te kiezen voor de standaardverbinding.

Is dit oké?

In ieder geval bedankt voor de antwoorden!

aangepast door jupi
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij en gelijk stegisoft schrijft moet dat vak van verbindingen leeg zijn.

zie afbeelding

[ATTACH=CONFIG]7706[/ATTACH]

als je nieuwe modem in het bovenste vak van verbindingen staat moet die als standaard staan ( enkel deze gebruiken).

werkt je verbinding dan niet verwijder dan die verbinding zodat als op de afbeelding je vak leeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, daar had ik al alles gewist na je eerste eactie.

Dus alle verbindingen weg, bij IE en elders,

vinkje aan bij nooit verbinding kiezen,

alles weg bij LAN,

zou het dan moeten lukken.

Ik vraag het nog eens omdat dit niet voor mijn pc is, vandaar dat ik nog eens ter bevestiging navraag doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.