Ga naar inhoud

uploaden naar NAS mislukt

FastDriver

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik mij een QNAP TS410 Turbo NAS schijf aangekocht met de bedoeling deze in het netwerk te plaatsen als opslag voor mijn films en muziekcollectie. Nu stelt zich het volgende probleem: nagenoeg elke keer dat ik een film (+- 1Gb) probeer te uploaden, krijg ik een foutmelding "upload failed timeout #0" en wordt de upload afgebroken. Af en toe lukt het wel, maar 9/10 keren mislukt het gewoon.

Een mail naar de QNAP helpdesk leverde geen bruikbare info. Kent iemand toevallig een oplossing voor dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet als het standaard is ingesteld.

Ga naar de NAS via de browser

Ga naar het deel van Bij toegangsrechten beheer (Access Right Management)

Bij gebruikers (users) dient je de hoeveelheid van de harddisk te beschikking te stellen.

Bij Quota is het standaard 250 Mb

Ik heb wel Qnap TS-439 met 4 x 2 TB harddisk in RAID 5 ingesteld.

Daarbij moet de router indien aanwezig is ook constante doorvoer hebben en dat wilt bij sommige router weleens niet goed gaan.

Windows 7 is daar erg gevoelig in want zodra de netwerk maar een fractie van tijd niet werkt zal windows 7 opgeven om te uploaden. Bij XP is dat beter voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bovenstaande geprobeerd maar bij acces right management -> users staat enkel admin. Als ik dan de quota wil aanpassen, krijg ik de boodschap "Cannot set the quota size limitation for this user". Dus ik vrees dat ik hier niet veel kan aanpassen...

Ik heb er voorlopig maar 1 schijf van 2Tb in zitten. En ik werk met Windows Vista.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.