Ga naar inhoud

wraptor

Aanbevolen berichten

hey allen,

Ik heb een film gemaakt van een schoolfeest en deze is ingedeeld in verschillende hoofdstukken. Deze film zou ik dan op dvd branden en moet op alle soorten dvd-speler kunnnen worden afgespeeld. Nu vraag ik mijn af in welk formaat de film moet hebben zodat deze werkt op alle soorten dvd-spelers.

mvg

Wanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het bestand een avi bestand dat je hebt gemaakt?

Brandprogramma's zoals Nero maken automatisch de mappen AUDIO_TS EN VIDEO_TS aan. Het enige wat je moet doen in Nero is bijvoorbeeld voor Video branden kiezen, je avi bestand selecteren en dan worden automatisch de juiste mappen aangemaakt tijdens het branden zodat het dvd schijfje door bijna alle dvd spelers kan worden gelezen.

Je moet dus eerst een aantal films in avi (of mpg) formaat hebben. Die voeg je dan toe in Nero en tenslotte kan je branden. De opties zitten wel redelijk "verstopt" in de nieuwe Nero 10, dus goed zoeken. Als je zover bent, zal ik je daarmee verder helpen.

Je hoeft Nero niet te gebruiken, het kan ook gratis. Zie maar eens naar deze handleiding die ik geschreven heb:

http://www.pc-helpforum.be/f101/met-welk-gratis-tooltje-kan-ik-27694/

Je vertrekpunt is wel altijd een aantal (zelf opgenomen) films, die elk het formaat avi of mpg hebben, en die je dan gewoon invoegt in het programma.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.