Ga naar inhoud

prestaties computer niet optimaal

Tranquillo

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Bij een check met pc wizard bleek dat mijn prestaties niet optimaal zijn:

Geheugen globale benchmark is 2.8 van 5.9

Graphic en game performance zijn 3.0 van 5.9

Nu is mijn vraag:

Is dit normaal of kan ik iets doen om dit te verbeteren.

De reden waarom ik pc wizard heb uitgevoerd is namelijk dat mijn internet snelheid op zich goed is 54 mbs maar de meest eenvoudige spelletjes (rune scape )moeilijk gaan doen als er iets meer van de computer gevraagd wordt ( gelijktijdig muziek luisteren, bewegende reclame in beeld etc etc.) Mijn kinderen klagen hierover en voordat ik naar de computer winkel ren dacht er misschien wel andere oplossingen zijn.

Ik ben nog maar een beginner dus ik zou het fijn vinden als de tips in vrij eenvoudige taal uitgelegd kunnen worden.

In ieder geval alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je onderstaande eens even willen uitvoeren,dan kunnen we eens zien wat er op dit moment allemaal aanwezig is in je pc op hardware vlak.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hem zelf alleen voor internet (google etc) en office

De kinderen gebruiken hem meer voor spelletjes etc. Met name de online spelletjes rune scape, medal of honor etc gaan dan heel traag en blijven haken of als ze en spelletjes willen doen en muziek luisteren via internet.

Een grafische kaart van 250 mb kan ik voor zo'n 35 euro kopen wellicht is dat de moeite waard?