Ga naar inhoud

prestaties computer niet optimaal

Tranquillo

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Bij een check met pc wizard bleek dat mijn prestaties niet optimaal zijn:

Geheugen globale benchmark is 2.8 van 5.9

Graphic en game performance zijn 3.0 van 5.9

Nu is mijn vraag:

Is dit normaal of kan ik iets doen om dit te verbeteren.

De reden waarom ik pc wizard heb uitgevoerd is namelijk dat mijn internet snelheid op zich goed is 54 mbs maar de meest eenvoudige spelletjes (rune scape )moeilijk gaan doen als er iets meer van de computer gevraagd wordt ( gelijktijdig muziek luisteren, bewegende reclame in beeld etc etc.) Mijn kinderen klagen hierover en voordat ik naar de computer winkel ren dacht er misschien wel andere oplossingen zijn.

Ik ben nog maar een beginner dus ik zou het fijn vinden als de tips in vrij eenvoudige taal uitgelegd kunnen worden.

In ieder geval alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je onderstaande eens even willen uitvoeren,dan kunnen we eens zien wat er op dit moment allemaal aanwezig is in je pc op hardware vlak.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hem zelf alleen voor internet (google etc) en office

De kinderen gebruiken hem meer voor spelletjes etc. Met name de online spelletjes rune scape, medal of honor etc gaan dan heel traag en blijven haken of als ze en spelletjes willen doen en muziek luisteren via internet.

Een grafische kaart van 250 mb kan ik voor zo'n 35 euro kopen wellicht is dat de moeite waard?

Ik heb ook nog heel veel geheugen vrij op de d schijf. De c schijf is zo'n 60 procent vol. Ik heb alle software al op de d schijf gezet. Wellicht is het vergroten van de c schijf nog een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog heel veel geheugen vrij op de d schijf. De c schijf is zo'n 60 procent vol. Ik heb alle software al op de d schijf gezet. Wellicht is het vergroten van de c schijf nog een optie?

Het vergroten van de c-schijf zal weinig tot geen invloed hebben op de prestaties van de pc.

Volgens speccy is de C-schijf 80GB groot en is er nog bijna 60% vrij.

Ruimte genoeg eigenlijk voor een goede werking van het systeem maar 80 GB voor een systeemschijf is niet echt veel en dus gaan we hier iets aan doen.

Download en installeer Partition Wizard.

De Home Edition is gratis en is voldoende voor wat we willen doen.

Open Partition Wizard en selecteer de D partite.

Kies in het bovenste deel van de linkerkolom voor "move/resize partition".

In het venster kan je nu de partitie verkleinen door de linkerkant van de schuifbalk naar rechts te slepen tot de gewenste grootte overblijft voor je D partitie. In jou geval zou ik ongeveer 340GB overhouden.

Klik "OK" en je ziet dat in het onderste deel van de linkerkomlom bij de "operations pending" de actie is toegevoegd.

Selecteer nu de C partitie en kies weer voor "move/resize partition".

Je ziet nu aan de rechterkant van de schuifbalk een grijze zone.

Sleep de rechterkant van de C partitie helemaal naar rechts en klik "OK"

Je ziet nu 2 lijnen bij "operations pending".

Tot hiertoe is er nog niets gewijzigd aan je partities en kan je nog alles annuleren met "undo" en herbeginnen.

Als je zeker bent van de wijzigingen, klik je op "apply" en bevestig met "yes".

Waarschijnlijk ga je nu een foutmelding krijgen omdat de partities in gebruik zijn.

Kies dan voor de optie "restart now".

Partition wizard zal je systeem afsluiten en herstarten en bij het herstarten de wijzigingen aan de partities uitvoeren. Belangrijk is dat je de pc NIET afsluit zolang Partition Wizard bezig is. Wees geduldig want het kan even duren maar je kan de vorderingen volgen op het scherm.

Na het uitvoeren van de wijzigingen zal Partition Wizard je systeem opnieuw herstarten. Na deze herstart zijn je partities aangepast.

De C-schijf zou nu ongeveer 120 GB groot moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.