Ga naar inhoud

Netwerkprobleem

Samko

Aanbevolen berichten

Ik zit hier met een situatie waar ik niet goed aan uit geraak.

Vorige week installeerde ik bij ons op kot een draadloze router SMC 7804wbra. De installatie liep perfect, en ik heb al de ganse week vlot draadloos internet.

De beveiliging is echter een ander paar mouwen...

Het loopt allemaal verkeerd als ik mijn ipadres 192.168.2.1, zoals opgevraagd via ipconfig, en mijn paswoord ingeef. Volgens instructie moet ik dan naar tools<upgrade firmware. Waar staat dat ergens?

Op de koop toe blijkt mijn ipadres dan nog eens om de een of de andere reden te veranderen naar 192.168.1.1, waarvoor ik van paswoord noch gebruikersnaam in het bezit ben. Ik zou mijn router graag wpa beveiligen daar dit de beste manier blijkt te zijn.

Vriendelijke groeten, sam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan misschien iets verschillen met uw router want er zijn 2 types.

Bij de handleiding ziet je op 102 hoe je dat moet doen.

Je kan bovenaan 1 / 124 wijzigen in 102 / 124

Best de laatste firmware van deze site downloaden.

Je dient enkel onderaan bij Part number het type die je onderaan de router ziet selecteren en dan windows versie.

Indien je niet kan inloggen dan admin of administrator en paswoord leeg of admin

Mogelijk is de eerste letter een hoofdletter.

Standaard is het 192.168.2.1

Zonodig met de kabel van pc naar router verbinden.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik ben nu weer op locatie en kon deze tips pas nu toepassen.

Blijkt nu dat mijn computer steeds naar ipadres 192.168.1.1 gaat, die dan weer gelinkt is met linksys-router. Iemand die weet hoe dat zou komen? en zo nee, hoe ik deze router alsnog zou kunnen beveiligen ( of die van mij )

Dank bij voorbaat,

Sam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoeld je als je 192.168.1.1 typt dat je 192.168.2.1 in de adressenbalk staat?

Zo ja dan dit doen:

Download CCleaner. Klik op “Download Latest Version”, dan start de download automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.

Computer opstarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.