Ga naar inhoud

Een samenstelling nodig Alstublieft!

XazorozaX

Aanbevolen berichten

ok, ik heb enige tijd geleden al rond gevraagd, maar dat is nu al weer een poosje geleden, en de "computermarkt:-)" verandert nou eenmaal snel.

Het is voor mij nu eindelijk mogelijk een samengestelde computer te kunnen kopen, dus daarom vraag ik van U een Pc, Duidenlijk gericht op Gamming ( Battlefield BC2 en soortgelijk)

Mijn Budget is ongeveer 900 euro,meer mag, liever niet...

een computer, zo'n een die je zelf kan samenstellen op azerty zeg maar, met in-elkaar-zet + 1 jaar garantie geval ;]

Even het standaard vragen lijstje ingevuld:

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ?

Hij zal door mij voornamelijk gebruikt worden om mee te gamen, hierop moet hij echt worden gericht(Bf BC2 en dergelijk)

Soms een filmpje kijken(720p/1080p) moet wel kunnen, maar dit is minder belangrijk dan het gaming aspect!

Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?

Rond de 900 euro denk ik, hoeft geen topper te zijn,aangezien die al snel over de 1000 euro kunnen gaan, maar ik wil echt waar voor mijn geld( meer mag, Maar liever niet...

Ik heb enkel de PC zelf nodig, geen beelschermen of wat dan ook, geen software en OS zoals Win7!

Een merkcomputer of een samenstelling ?

Aangezien samenstellingen over het algemeen beter(persoonlijke mening) en goedkoper zijn, een samenstelling alstublieft.

Ga ik overklokken ?

Nee, laat het zo zeggen ik als 17 jarige zal de computer heeeeel mischien later gaan overklokken/modden dergelijk, maar ik wil eerst gewoon een degelijke machine zeg maar.

Ga ik later upgraden ?

waarschijnlijk wel, om de ontwikkeling gedeeltelijk bij te benen

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?

Erm, gewoon weg 5.1 audio als minimum(7.1 is overbodig), en natuurlijk 1920x1080 resolutie, maar dat lijkt mij vrij logisch.

Ga ik zelf assembleren ?

Waarschijnlijk via de webshop, die garantie erbij is toch wel aanlokkelijk :]

Heb ik een besturingssysteem nodig ?laten we dat maar wel doen, een legitieme versie kan wel eens handig zijn :D

Ga ik zelf installeren ?

Natuurlijk :), daar is toch niets moeilijks aan ? net zo als je zelf opnieuw XP op een Pc zet?alleen dan met de cd/dvd van win7?

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ?

erm, een mooie kast...ik houd van een kast met een donkere, metalen en soort van Buitenaardse look(Antek Fleet Series DF-85 bijvoorbeeld, vind ik geweldig), maar waarschijnlijk ga ik voor een goedkopen/beter alternatief zodat ik meer geld voor prestatie's overhoud, of er moet een mooie zijn zonder dat deze (Veel)extra geld zou kosten dan een normale.

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - muis toetsenbord boxen monitor, alles is al aanwezig en (zeer)Recent.

Heb ik specifieke wensen ? - Gericht om goed games te spelen, zoals en BF:BC2 op een goede manier! en toch betaalbaar zijn omdat ik op dit moment nog niet een enorm salaris heb.

aangepast door XazorozaX
Typo's + info aanpassen
Link naar reactie
Delen op andere sites

maakt het wat uit als je langer moet wachten?

---------- Post toegevoegd om 17:16 ---------- Vorige post was om 17:08 ----------

goed ik heb een samenstelling voor je

azerty het zit er 50 euro over heen maar met deze samenstelling kun je nog upgraden door bijvoorbeeld een 2e videokaart er in te doen. er zit al USB 3.0 in dus daar zul je ook genoeg aan hebben en met deze kast kun je ook al gaan overklokken zonder nog extra koeling aan te brengen (op die van de processor na dan) omdat er al 5 voor geïnstalleerde ventilatoren heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maakt het wat uit als je langer moet wachten?

---------- Post toegevoegd om 17:16 ---------- Vorige post was om 17:08 ----------

goed ik heb een samenstelling voor je

azerty het zit er 50 euro over heen maar met deze samenstelling kun je nog upgraden door bijvoorbeeld een 2e videokaart er in te doen. er zit al USB 3.0 in dus daar zul je ook genoeg aan hebben en met deze kast kun je ook al gaan overklokken zonder nog extra koeling aan te brengen (op die van de processor na dan) omdat er al 5 voor geïnstalleerde ventilatoren heeft.

Die Crossair zou ik verandere naar Kingston Value Ram 1333Mhz en die voeding mag je toch verlagen naar een cooler master silent pro 600

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou inderdaad de 1333 MHz kunnen nemen die andere is echt voor als je gaat overklokken en 1333MHz is ook al voor als je een beetje wil gaan overklokken dus zou je inderdaad wel minder kunnen nemen (Denk dat het hoog uit 15 euro scheelt weet dit niet zeker) en de voeding ben ik niet zeker over, want als hij later zegt ik wil toch 2 videokaarten er in heeft hij de 700 nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou het praktisch nut zijn van langer wachten?

Ik kan het, maar wat is daarvoor de reden?

nieuwe hardware ofzo ^^?

Jullie bedoelen,

Deze Corsair XMS3 @ Azerty

vervangen voor

Kingston ValueRAM @ Azerty ?

scheelt maar 12 euro? wat zou hier echt het nut van zijn?

net zo als dat deze OCZ ModXStream Pro @ Azerty vervangen voor een CoolerMaster Silent Pro M600 @ Azerty , deze is duurder, wat zou hier het praktische nut van zijn, verbruikt hij gewoon standaard minder stroom ofzo, werkt hij sneller? ? :3:embarassed:

Ja, mijn kennis is op zelfbouw gebied niet groot, ik heb een beetje kennis, maar om nou echt goed het onderscheid te kunnen maken? Nee niet echt *schaamt zich*:embarassed: (eerste X dat ik ook mijn eigen computer mag, en kan samenstellen snap je wel )

Ja, kijk, ik zie dit wel als mijn computer die ik de aankomende tijd nog wil en moet gebruiken, waarschijnlijk zal uitbreiden hier dus gewoon bij horen? tegen die tijd zal mijn verstand (A) genoeg hebben toegenomen, en zal ik waarschijnlijk ook wel kleine pogingen doen tot overklokken en dergelijk...

Heel hartelijk dank zover al! mischien kunnen jullie mij even helpen dit laastste op te helderen?

Lijstje ziet er dus mooi uit, Behuizing is gewoon friggin awesome( die ledjes en de fans, zijn dus ook standaard ingebouwd,misschien apart instelbaar?)

aangepast door XazorozaX
info's
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou die voeding niet nemen zoals jij al zei hij is duurder en hij levert ook nog eens minder stroom voor de pc waardoor het kan wezen dat je later in stroom nood komt te zitten als je er een 2e videokaart in zet.

het wachten is met name tot ze de producten hebben, omdat niet alle producten binnen 2-3 werkdagen aanwezig zijn, die videokaart bijvoorbeeld is redelijk goedkoop en al door de fabrikant geoverklokt (beter dus dan de standaard versie).

het zou ook kunnen wezen dat die kast langer duurt dan ze aangeven en de voeding zou aanstaande maandag voor mij binnen komen maar of ze er meteen meerdere hebben besteld geen idee (lijkt mij logisch als ze dat wel hebben gedaan).

de kast heeft al 5 voor geïnstalleerde ventilatoren(met leds) en er zou er nog 1 bij kunnen maar die is niet nodig.

het nut van diegene die ik op het lijstje had gezet was dat je zeker genoeg hebt voor als je gaat overklokken, maar die andere bespaard geld en meer dan die heb je in principe in het begin niet nodig (tot je dus gaat overklokken) omdat je processor hoger nog niet aan kan(omdat je tijdens het overklokken de leessnelheid van je processor verhoogt).

nog iets wat ik niet heb beantwoord?:hmmmm:

aangepast door bergkid
ventilatoren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste, bedankt voor de tijd die je neemt om het even uit te leggen :]! Ik snap het nu (denk ik dan ^^)

En over tijd gesproken, nou ja: ik heb op zich alle tijd, deze computer is zeker aan vervanging toe, maar niet dat ik een periode van zelfs een aantal weken er voor wil wachten als ik dan de goede krijg.

Om maar even een aparte vraag te noemen, Als ik dit systeem zo bestel, en het laat thuis bezorgen, dan kan ik toch gewoon Win7 er zo op zetten? ( zelde manier als gewoon totaal opnieuw windows XP instaleren zeg maar?) Misschien van te voren even vast de drivers opzoeken voor de chipset en dergelijke, dat natuurlijk wel...

hmmmm, hoe is jou persoonlijke ervaring met Azerty? ik heb ff op internet rond gekeken, en er zijn heel erg wisselende reviews van hun totaalplaatje. Ik bedoel, het is toch wel een degelijk gebeuren ?

aangepast door XazorozaX
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ervaring is dat ze niet altijd de juiste dingen op de site hebben staan (en dan bedoel ik met name de levertijd die in plaats van 2-3 werkdagen meer dan 10 bleek te zijn). voorde rest heb ik eigenlijk nog geen ervaring (maar dat komt volgende week).

als ze je meer dan 1 week laten wachten terwijl je alles hebt uit gezocht op 2-3 werkdagen dan zou ik gewoon een mailtje sturen met de reden waarom het zolang duurt, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

het installeren is dacht ik gewoon het zelfde (moet ik ook nog ondergaan ;-) mijn vadertje lief heeft het tot nu toe nog gedaan voor mij en dan alleen vista en lager). krijg je de drivers er niet bij?? ik nam eigenlijk aan dat je die er bij zou krijgen :S nou ja dan zal ik ook maar eens wat rond gaan kijken XD vertel maar als je een goede site met drivers hebt gevonden(of als iemand anders hier meer over weet is die kennis hartelijk welkom.... bij voorbaat bedankt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, er is een programma genaamd "Driver Genius" deze scant je hardware, en zoekt dan op internet direct de laaste versie van de benodigde drivers op.

(de Professionele versie werkt natuurlijk het best) (ik mag niet zeggen waar deze te halen is, maar hier bewijzen de Zweedse mensen met hun site's zich toch weer eens, snap je?(A)

Deze zoekt alle drivers op die benodigt zijn voor je systeem, en download en installeert deze daarna(je kan hiermee ook al je bestaande driver back-up' en)

Om dit werkend te krijgen moet je enkel wel al verbinding kunnen maken met het internet(dus je Ethernet Driver moet je wel hebben, om deze te krijgen moet je volgens mij: Je moederbord specificaties opzoeken, en dan kijken wat voor een " Telecom / Netwerk " set er in zit, bij mijn setup is dat dan bijvoorbeeld de "Netwerkadapter - Realtek RTL8111DL" .

Als je onder deze naam + driver ff google'd heb je deze zo te pakken.

Waarschijnlijk zal hierna, als je, je eigen ethernet driver hebt je internet wel werken, en zal het HEEL erg waarschijnlijk zijn om je drivers dan via driver genius binnen te halen)

als ik weet of je er op een andere manier aan kan komen, of als ze er bij zitten, zal ik het laten weten :]

Mja, waarschijnlijk zitten er wel Cd's ofzo in de dozen, maar je weet maar nooit? (A)

aangepast door XazorozaX
Tyyyypo's ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Eeey bergkid+ alle andere mensen, het heeft ff geduurt maar ik kan hem eindelijk aanschaffen, helaas is er in de tussentijd het een en het ander veranderd op azerty, en ben ik in de samenstelling die je mij hebt gegeven het moederbord kwijt, weet jij welke dit was, en welke hier een goede vervanger voor is ?

en mischien moet de bestaande lijst worden geupdate?(geen idee, maar mischien,mischien zijn er dingen veranderd die ik niet weet(A))

bestedingsruimte was totaal 950 euro ofzo +-

pleeeeease ?:D

aangepast door XazorozaX
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.