Ga naar inhoud

opstartproblemen laptop msi


zoekertje

Aanbevolen berichten

Hallo

Regelmatig start mijn laptop opnieuw op zonder dat ik dit vraag. Wanneer hij opstart gebeurt dit enkele malen achter elkaar. Soms lukt het inloggen, andere keren komt hij op het scherm met de keuze voor veilige modus, veilige modus met opstartprompts, veilige modus met netswerkopties, ...

Volgende foutcodes heb ik gevonden:

BCCcode: 100000d1

BCP1: 73656CD

BCP2: 000000002

BCP3: 00000000

BCP4: F6C67678

OSVer: 5_1_2600

SP:3_0

Product: 75881

Hoe kan ik dit oplossen zonder mijn data te verliezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue screen view.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string (bug check tekst)

  • bug check code
  • caused by driver (veroorzaakt door stuurprogramma)

Kan je deze informatie geven voor de laatste 10 .dmp bestanden?

Als er minder zijn dan 10, geef ze dan maar allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem wordt veroorzaakt door de drivers van je draadloze netwerkkaart.

Probeer de drivers opnieuw te installeren.

Om welke laptop gaat het? Graag merk en modelnummer.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dan kunnen we zien welke hardware er in je systeem zit en op zoek gaan naar de juiste drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga dan naar deze pagina en scroll naar onder tot aan de Wireless Lan en klik daar op download.

Op de volgende pagina kies je voor Europa om de download van het bestand te starten.

Sla het zip bestand ergens op waar je het makkelijk terug kan vinden.

Ga naar appraatbeheer, klik met rechts op de wireless netwerk adapter en kies voor installatie ongedaan maken.

Indien gevraagd, laat ook de bestanden verwijderen van de schijf.

Ga naar het zip bestand met de driver en pak het uit.

Ga dan naar de map intel\xp\x32\install en dubbelklik op het bestand setup.exe om de installatie te starten.

Verder gewoon de instructies volgen.

Na de installatie de pc herstarten en de het draadloze netwerk opnieuw configureren op de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe driver geïnstalleerd. Alles bleek prima te werken tot ik 's avonds de laptop opnieuw wou opstarten. Hij start niet meer op. Ik kom telkens weer op het scherm om in te loggen via veilige modus. Geen enkele van deze opties schijnt nog te werken. Hoe kan ik via de bios instellen dat hij de opstartdiskette leest. Hopelijk kan ik dan zo opstarten en is er op die manier toch nog een kans om alles in orde te krijgen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.