Ga naar inhoud

OPGELET : Geen Prullenmand (Recycle Bin) voor mapped NAS drives !

Merel 469

Aanbevolen berichten

Ik heb een NAS harde schijf, verbonden via mijn LAN huisnetwerk.

Die wordt gezien door mijn PC als mapped schijf Z:

Daar staan gedeelde mappen bij voor het netwerkje.

Als iets naar de prullemand wordt verwezen, kan men dat normaal gezien later ophalen. Ik stel nu vast dat de prullenmand geen notitie neemt van verwijderde bestanden op de Z: schijf.

In mijn Windows-XP prullemand zie ik trouwens geen enkele entry op de Z: schijf !!

Ik stel ook vast dat de klassieke verwittiging "Bent U zeker dat U xxx naar de prullemand wil verplaatsen ? " ook niet als zodanig verschijnt, maar dat een bevestiging voor gewoon deleten wordt gevraagd.

Heel vervelend wel als je die schijf ook voor backups gebruikt en daar per ongeluk op die wijze een backup bestand definitief onbereikbaar wordt.

Ik had nooit verwacht dat "mapped" netwerkschijven anders zouden werken inzake verwijderen van bestanden, dan alle schijven op het eigen systeem !

Kan deze situatie worden veranderd, zodanig dat de prullemanden van de netwerkaccounts ook bijhouden wat ze van de Z: hebben verwijderd.

OF (op zijn minst) had ik toch graag een prullemand gezien op de Z: schijf, ongeacht wie van de account er iets van heeft "verwijderd" (in plaats van zonder meer definitief te "deleten").

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vanuit een andere computer iets weg doet van een andere computer en in uw geval de NAS dan is het altijd difinitief!!!

Als je in de NAS zelf iets verwijdert dan kan je altijd terug halen uit de vuilbak.

Wat je misschien kan doen is met recuva proberen terug te halen in Z

Zelf vind ik heel onverstandig om de NAS aan uw computer te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.