Ga naar inhoud

Opnieuw installeren windows 7 vanaf DVD

Butler44

Aanbevolen berichten

Ik wil windows 7 opnieuw installeren op mijn C-schijf (ssd 80gig)

Nadat ik de schijf in de pc geplaatst heb en de pc weer opstarte, start hij niet rechtstreeks op vanaf de DVD.

Nu kan je dat in de bios aangeven heb ik gelezen. Ik kan wel in de bios komen, maar waar en wat moet ik nu aanvinken om dit te realiseren.

Moederbord is een; Asus P6T Deluxe V2 s1366/ATX

Ik wil een schone installatie, dus de C-schijf moet geformateerd worden. Is dat mogelijk bij een ssd schijf, en kan ik dat aangeven in het menu op de DVD?

grtz Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens je in de bios bent ga je naar het tabje Boot en daar selecteer je Boot Device Priority.

Daar aangekomen moet je je cd/dvd rom als 1ste Boot device zetten en je harde schijf als 2de.

Nu ga je naar Exit en selecteer je de optie Opslaan en afsluiten.

Als je nu opstart met de windows 7 dvd dan zal je gevraagd worden om op een toets te drukken om vanop de dvd op te starten,verder wijst het zichzelf allemaal wel uit.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat naar de bios.

Dan naar tab Boot gaan en daar dient je dvdrom als eerste boot te selecteren.

Dat doe je met - of + of F6

Als dat gebeurd is dan op F10 klikken en dan Y of Yes klikken.

Zodra je setup.......druk op toets ziet klikt je op eender welke toets.

Best formateren tijdens de installatie

Dat doe je door op partitie te klikken waar je windows wilt installeren en rechts kan je op station klikken en dan formateren klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.